شناسهٔ خبر: 67788360 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نکونام و اجبار به حفظ وینگر خارجی؟

دو خرید جدید استقلال را کسی گردن نمی‌گیرد!

پس از چند هفته، هنوز مشخص نیست که چه کسانی پشت پرده انتقال دو بازیکن اهل بوسنی به استقلال بوده‌اند و گویا نکونام، چه از روی اجبار و چه با میل شخصی، مجبور به پذیرش یکی از آنها در ترکیب تیمش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، جذب دو بازیکن اهل بوسنی آن هم بلافاصله پس از پایان مسابقات لیگ برتر، اقدامی بود که توسط هلدینگ خلیج فارس صورت گرفت و پس از گذشت چندین هفته، مشخص شده که مدیرعامل و سرمربی استقلال چندان در جریان این خریدها نبوده‌اند و حالا نیز آبی‌ها در تلاش برای حل و فصل پرونده این نفرات هستند.

واقعیت ماجرا این است که پس از پایان لیگ قبل، ادامه همکاری استقلال با جواد نکونام و سیدحسین حسینی مشخص نبود و بحث دریافت مجوز این دو نفر برای ادامه حضور در جمع آبی‌ها مطرح شده بود. این موضوعی است که توسط فرشید سمیعی ذکر شد و به دلیل همین وضعیت نامشخص سرمربی و کاپیتان تیم، مالک باشگاه اقدام به جذب ودران کیوسفسکی و آلمدین زیلیکیچ کرد.

در شرایطی که بیش از یک ماه از ارسال آفر رسمی استقلال برای این دو بازیکن می‌گذرد، هنوز به درستی مشخص نیست که چه فردی در هلدینگ خلیج فارس برای جذب این نفرات اقدام کرده است و به قول معروف، تاکنون هیچکس این دو بازیکن را گردن نگرفته است و مسئول استخدام آنها نیز مشخص نیست!

در آن روزها، فرشید سمیعی به عنوان سرپرست مدیرعاملی استقلال مشغول فعالیت بود و حتی گفته می‌شود که امضا او نیز پای برگه آفر رسمی آبی‌ها برای این نفرات نبوده و در واقع باید گفت که تاکنون هیچ شخصی در باشگاه و یا هلدینگ خلیج فارس، زیر بار جذب این دو بازیکن نرفته است!

با توجه به اینکه سیدحسین حسینی در فصل قبل عملکرد بسیار خوبی داشت و برخلاف پایان لیگ بیست و دوم، این بار و در پایان لیگ قبل، هواداران به شدت خواستار حفظ او بوده‌اند، مشکلات مربوط به مجوز این بازیکن حل شد و از آنجایی که نکونام تمایلی به داشتن سنگربان خارجی ندارد، مدیریت باشگاه به دنبال راهکاری برای خلاصی از ودران کیوسفسکی است.

2056924

باشگاه ابتدا راهکاری را در نظر گرفت تا این گلر را به یکی از تیم‌های لیگ برتری قرض بدهد و حتی سمیعی نیز اعلام کرد که او پیشنهاداتی از لیگ ایران دارد و این شاید بهترین راهکار استقلال برای خروج نام کیوسفسکی از لیست تیم برای فصل بعد باشد. انتقال قرضی که البته هنوز قطعی نشده ولی گفته می‌شود که شمس آذر می‌تواند باشگاهی باشد که این گلر را به صورت قرضی از استقلال جذب کند.

البته که باید گفت که سنگربان اهل بوسنی دارای رزومه خوبی است و در دو فصل اخیر نیز با تیمش قهرمان شده است اما در وهله اول علاقه هواداران به حفظ حسینی و در وهله دوم سوزانده نشدن یک سهمیه بزرگسال و یک سهمیه خارجی، سبب شده تا استقلال در پی انتقال این گلر باشد.

اما اوضاع برای وینگر خارجی متفاوت است. آلمدین زیلیکیچ در تیم سارایوو بازوبند کاپیتانی را بر بازو می‌بست و کارنامه او چندان هم ضعیف نیست ولی موضوع این است که هواداران استقلال به دنبال جذب بازیکن خارجی به مراتب باکیفیت‌تر از امثال زیلینسکی بوده‌اند چرا که این تیم باید در لیگ نخبگان آسیا، با تیم‌های قدرتمند قاره دیدار کند.

2056925

امروز خبری به گوش رسید مبنی بر اینکه نکونام فعلا این بازیکن را تأیید کرده و قرار است او در تمرینات شرکت کند تا در صورت تأیید نهایی، زیلیکیچ با استقلال ادامه دهد. مسئله‌ای که مشخص نیست واقعا براساس تأیید نکونام از لحاظ کیفیت و مسائل فنی بازیکن بوده و یا اینکه او ناچار شده و این بازیکن به او تحمیل شده است.

به عنوان سخن پایانی باید گفت که حداقل تا به امروز قرار شده تا آلمدین زیلیکیچ (وینگر) در فصل بعد بازیکن استقلال بماند ولی ودران کیوسفسکی (دروازه‌بان) به صورت قرضی راهی تیم دیگری شود ولی هنوز مشخص نیست که چه کسانی در انتقال این نفرات به استقلال نقش داشته‌اند!

نظر شما