شناسهٔ خبر: 67788130 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بایدن: هریس را در مسیر رقابت‌های انتخاباتی تنها نمی‌گذارم

​​​​​​​تهران- ایرنا- جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که به دلیل ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در منزل شخصی‌ خود در ایالت دلاور آمریکا در قرنطیه به سر می‌برد، در تماسی تلفنی با کارکنان ستاد انتخاباتی حزب دموکرات تاکید کرد که هریس را در مسیر رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تنها نخواهد گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از رویترز، بایدن پیش از آنکه هریس در جمع کارکنان ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها در شهر ویلمینگتون در ایالت ماساچوست سخنرانی کند، در تماس تلفنی با آنها گفت وگو کرد.

رئیس جمهور آمریکا به خاطر اینکه به دلیل ابتلا به ویروس کووید-۱۹ نتوانست در جمع کارکنان ستاد انتخاباتی حزب دموکرات حاضر شود از آنها عذرخواهی کرد و گفت: انصراف من از ادامه کارزار انتخاباتی کار درستی بود.

وی در ادامه با بیان اینکه هریس را در مسیر رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تنها نخواهد گذاشت، از کارکنان ستاد انتخاباتی حزب دموکرات خواست تا از معاون رئیس جمهور حمایت کنند.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا سرانجام پس از بحث‌های بسیار بر سر نامزدی او در انتخابات ۵ نوامبر امسال (۲۰۲۴) برابر با ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳و توانایی رقابتش با دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در این انتخابات، روز یکشنبه به وقت محلی از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کنار کشید و از کامالا هریس معاون خود در دوره ریاست‌جمهوری به‌ عنوان نامزد حزب دموکرات حمایت کرد.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اکنون چهار ماه قبل از مشارکت مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ، رقابت برای در اختیار گرفتن سکان کاخ سفید دچار تغییر شده است.

نظر شما