شناسهٔ خبر: 67787962 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

​​​​​​​مقام یونانی ترکیه را تهدید کرد

تهران- ایرنا- آدونیس جورجیادیس وزیر بهداشت یونان با اشاره به جنگنده‌های جدید اف-۳۵ نیروی هوایی این کشور، ترکیه را تهدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری ترکیه تودی، وزیر بهداشت یونان در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی محلی، ترکیه را تهدید کرد و گفت: می‌توانیم یک شب ناگهان با هواپیماهای اف-۳۵ خود به آنکارا بیاییم.

جورجیادیس در این مصاحبه همچنین با اشاره به جنگنده‌ها و ناوچه‌های جنگی که یونان به تازگی از آمریکا و فرانسه خریداری کرده است، صنعت هوانوردی ترکیه را تحقیر کرد و این کشور را شکست خورده خواند.

به نوشته ترکیه تودی، رجب طیب اردوغان در بیانیه‌ای که روز شنبه (۲۰ جولای / ۳۰ تیر) در جریان حضورش در جمهوری ترک قبرس شمالی صادر کرد، با انتقاد از نیکولاس دندیاس وزیر دفاع یونان اظهار کرد: با وجود تلاش‌های کیریاکوس میتسوتاکیس نخست‌وزیر یونان در استمرار صلح، وزرای وی در حال بر هم زدن صلح و ثبات حاکم بر روابط میان ترکیه و یونان هستند.

به گزارش ایرنا، اردوغان و میتسوتاکیس پیش تر در جلسه مشترکی در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی توافق کردند که برای کاهش تنش در روابط دو کشور تلاش کرده و در جهت تداوم جو مثبت و بهبود مناسبات دوجانبه گام بردارند.

ترکیه و یونان بر سر خطوط مرزی، مالکیت حریم دریایی و برخی جزایر دریای مدیترانه و اژه و نیز نحوه استفاده از منابع زیر بستر در مرزهای آبی دو کشور و به خصوص در زمینه مساله قبرس با یکدیگر اختلاف دارند.

دولت یونان به جورجیوس گراپتریتیس وزیر خارجه این کشور ماموریت داده است تا در مدت یک سال همه مسائل اختلافی مهم با ترکیه را حل و فصل کند.

گراپتریتیس و هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه بر روند عادی‌سازی روابط میان دو کشور نظارت خواهند کرد.

نظر شما