شناسهٔ خبر: 67787102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تهدید، اخاذی و هتک حیثیت نتیجه عدم مراقبت از اطلاعات شخصی تهدید، اخاذی و هتک حیثیت نتیجه عدم مراقبت از اطلاعات شخصی

رئیس پلیس فتا گلستان تهدید، اخاذی و هتک حیثیت را نتیجه عدم مراقبت از اطلاعات شخصی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ سعید تجری گفت: متاسفانه شاهد هستیم  که افراد بی‌اعتنا به عواقب رفتار خود در فضای مجازی اقدام به بارگذاری تصاویر و فیلم‌های خصوصی خود در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و گاهی اوقات، خود با انتشار این اطلاعات شخصی، زمینه نقض حریم خصوصی را فراهم می‌کنند.

او افزود: پرونده‌های زیادی در پلیس فتا در حال بررسی و پیگیری است که به علت سهل انگاری یا ساده انگاری کاربران اتفاق افتاده است؛ به عنوان مثال شهروندی که فارغ از عواقب عمل خود، اقدام به بارگذاری فیلم و تصاویر شخصی بر روی پیج، کانال یا وب‌سایت خود می‌کند و این امکان را برای مجرمین فراهم می‌کند تا با در اختیار گرفتن این اطلاعات، ضمن نقض حریم خصوصی وی با تهدید و اخاذی، هتک حیثیت دردسر‌های فراوانی برای این کاربر سهل انگار ایجاد کنند.

سرهنگ تجری گفت: از کاربران عزیز می‌خواهیم که از اطلاعات خصوصی‌شان به خوبی مراقبت نمایند و محیط شبکه‌های اجتماعی را محیط امن و قابل اعتمادی تصور نکنند.

وی عنوان داشت: پروفایل‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای درج اطلاعات نیست، لذا شما کاربران عزیز ناخواسته زمینه سوء‌استفاده از عنوان و اطلاعات خصوصیتان را برای مجرمین سایبری فراهم نکنید.

ضمن درخواست از کاربران برای مطالعه قانون جرائم رایانه‌ای و هشدار به هنجارشکنان این حوزه، از کاربران خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir اعلام کنند.

نظر شما