شناسهٔ خبر: 67785812 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نقش صنعت نفت در دفاع مقدس نمایش گذاشته می شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: ساری - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: نقش صنعت نفت در دفاع مقدس با سه تانک فازم در موزه آستان به نمایش گذاشته می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد حسن سلامی عصر دوشنبه در جمع کارکنان شرکت نفت ساری با بیان اینکه کارکنان صنعت نفت در همه حوادث انقلاب مجاهدانه تلاش کردند، اظهار داشت: رزمندگان صنعت نفت با حضور مجاهدانه خود در دوران دفاع مقدس اجازه ندادند پالایشگاه و صادرات نفت متوقف شود.

وی با بیان اینکه با مجاهدت کارکنان صنعت نفت توزیع فراورده‌های نفتی از ابتدای شکل‌گیری انقلاب متوقف نشد، افزود: خدمت صنعت نفت به مردم خدمت بی‌شماری بود و این صنعت نام نیکی که در اذهان مردم دارد را در شرایط مختلف جنگی به دست آورد و نباید به فراموشی سپرده شود.

سرهنگ سلامی با اشاره به اینکه خدمت به جامعه ایثارگری، مردم و رزمندگان از جمله فعالیت‌های جهادی کارکنان صنعت نفت به حساب می‌آید، اضافه کرد: عملکرد و خاطرات رزمندگان صنعت نفت باید جمع آوری و به کتاب تبدیل شود.

این مسئول با تأکید بر لزوم جمع آوری خاطرات رزمندگان و خانواده شهدای صنعت نفت گفت: مجموعه خاطرات رزمندگان و کمک به جبهه‌ها در قالب کتاب تدوین و نسبت به تولید فیلم اقدام شود.

سرهنگ سلامی اذعان داشت: قرار است در موزه دفاع مقدس مازندران که بزرگترین و خاص‌ترین موزه کشور به شمار می‌آید نقش صنعت نفت در دفاع مقدس را قالب سه تانک فارم به نمایش بگذاریم و انتظار داریم وزارت نفت از این اقدام استقبال کند.

وی بیان کرد: صنعت نفت یکی از افتخارات وزارت نفت است و برای نشان دادن نماد این صنعت در دفاع مقدس باید پای کار بیاید چرا که این نماد صنعت نفت و وزارت نفت در دوران دفاع مقدس خواهد بود.

سرهنگ سلامی اظهار امیدواری کرد تا وزارت نفت در ساخت نماد وزارت نفت و صنعت نفت در دوران دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس مازندران مساعدت کند، به حضور رئیس جمهور شهید و برخی از مسئولین ملی در این مرکز اشاره کرد و گفت: در سفر شهید آیت الله رئیسی پیگیر اعتبار کلان ملی شدیم که مصوب شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم، نسبت به فضاسازی جایگاه‌های سوخت با نماد دفاع مقدسی تاکید کرد و گفت: هفته دفاع مقدس هفته حضور داشت بالاترین ارزش‌های انقلاب اسلامی و هفته بزرگداشت شهداست.

سرهنگ سلامی تصریح کرد: در آستانه دومین کنگره شهدای استان مازندران نیز هستیم و تلاش شود نسبت به نصب بنر و تبلیغات محیطی اهتمام ویژه صورت گیرد و ارزش‌های انقلاب اسلامی در اذهان مردم زنده شود.

وی همچنین خواهان برنامه ریزی برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شرکت نفت شد و تأکید کرد: باید همه فعالیت‌های حوزه نفت استان در سامانه جامع دفاع مقدس به ثبت برسد.

سرهنگ سلامی همچنین با تاکید بر لزوم برگزاری درس معارف دفاع مقدس در بین کارکنان صنعت نفت اظهار داشت: باید برای دوره آموزش ضمن خدمت کارکنان برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد کارکنان ادارات استان دوره آموزشی معارف دفاع مقدس را گذرانده‌اند، تصریح کرد: باید نسبت به این مسئله توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

این مسئول نسبت به برگزاری مراسم تجلیل از رزمندگان صنعت نفت استان در هفته دفاع مقدس و مساعدت در ساخت ۴۰ یادمان شهید گمنام استان تأکید کرد.

سبحان رجب پور مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه ساری نیز ضمن اعلام آمادگی نسبت به برگزاری برنامه‌های حوزه دفاع مقدس در استان، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس و بازدید کارکنان صنعت نفت از مرکز فرهنگی وموزه دفاع مقدس مازندران را از جمله برنامه‌ها برشمرد.

نظر شما