شناسهٔ خبر: 67785469 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

روندحل مشکلات سیاسی و امنیتی سوریه باسرعت بیشتری رو به پیشرف... -

اقتصاد ایران: مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: روند حل مشکلات سیاسی و امنیتی سوریه با سرعت بیشتری رو به پیشرفت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان طی سفر به دمشق که بمنظور بحث و تبادل نظر با مقامات کشور سوریه پیرامون آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات داخلی و بین المللی این کشور به‌عمل آمده است، به‌صورت جداگانه با آقای فیصل مقداد وزیر امور خارجه و بسام صباغ قائم مقام وزیر خارجه دیدار کرد.

خاجی در این گفت‌وگوها ضمن تبریک برگزاری موفق انتخابات مجلس ملی سوریه تاکید کرد روند حل مشکلات سیاسی و امنیتی سوریه با سرعت بیشتری رو به پیشرفت است.

وی همچنین ضمن تشکر از حضور بشار اسد رئیس جمهور و هیأت عالیرتبه سوریه در مراسم ادای احترام به شهدای خدمت به گفتگوی تلفنی وی با رئیس جمهور منتخب کشورمان اشاره و بر راهبردی بودن روابط دو کشور ایران و سوریه و اهتمام دولت جدید بر اجرایی شدن توافقات موجود تاکید نمود.

در این دیدارها، طرفین پیرامون توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در ابعاد مختلف، آخرین تحولات منطقه و سوریه، بازگشت آوارگان سوری، برگزاری نشست کمیته قانون اساسی و آخرین تحرکات برای ازسرگیری گفتگوهای سیاسی جهت احیای روابط سوریه و ترکیه، نیز بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف در این دیدارها ضمن محکوم نمودن سیاسی کاری کشورهای غربی در موضوع پناهندگان، خواستار اجرای قطعنامه سازمان ملل در خصوص بازسازی فوری سوریه و فراهم نمودن زمینه‌ها و امکانات مناسب برای بازگشت پناهندگان تاکید نمودند.

نظر شما