شناسهٔ خبر: 67785297 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت نیروی هوایی سنگاپور در رزمایش چند ملیتی استرالیا

تهران- ایرنا- نیروی هوایی سنگاپور ۴۵۰ نیروی خود را برای حضور در رزمایش هوایی چند ملیتی به استرالیا اعزام کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روزنامه استرینتس تایمز، ۱۴۰ فروند هواپیما و بیش از 4هزار و 400 نیرو از ۲۰ کشور جهان برای رزمایش تمرینی موسوم به «تاریکی مطلق» که هر دو سال یک بار در شمال استرالیا برگزار می‌شود، گرد هم آمده‌اند.

سنگاپور با سامانه‌های پدافند هوایی خود از جمله چهار فروند F-۱۵SG، شش فروند F-۱۶C/D، یک آواکس (سامانه کنترل و هشدار زودهنگام هوابرد) G۵۵۰ و یک هواپیمای حمل و نقل چند منظوره A۳۳۰ (MRTT) در این رزمایش چند ملیتی شرکت کرده است.

نیروی هوایی سنگاپور همچنین برخی از سامانه‌های پدافند هوایی خود شامل رادار شیکرا، رادار چند ماموریتی آستر ۳۰ و سامانه‌های اسپایدر را نیز به رزمایش امسال اعزام کرده است.

سرهنگ لی می یی، مدیر رزمایش که رهبری نیروی هوایی سنگاپور را بر عهده دارد، گفت مشارکت سنگاپور در این رزمایش اهمیت بالایی دارد زیرا امکان همکاری نیروی هوایی با شرکای بین‌المللی را افزایش می‌دهد و در عین حال شایستگی عملیاتی ما را تقویت می‌کند.

رزمایش امسال که بزرگترین رزمایش در تاریخ ۴۳ ساله «تاریکی مطلق» است، با حضور چندین فروند F-۳۵A نیروی هوایی سلطنتی استرالیا (RAAF) و همچنین F-۳۵A و F-۳۵B از نیروی هوایی و نیروی دریایی ایتالیا برگزار می‌شود.

وزارت دفاع سنگاپور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رزمایش سه هفته‌ای چند ملیتی یک محیط آموزشی واقعی و چالش‌برانگیز را برای نیروهای هوایی کشورهای شرکت‌کننده فراهم می‌کند تا برابر تهدیدات شبیه‌سازی‌شده در سناریوهایی مانند نبرد هوایی، نبرد هوا به‌ زمین و همچنین ماموریت‌های نظارت و شناسایی در شرایط روز و شب با یکدیگر همکاری کنند.

نظر شما