شناسهٔ خبر: 67785272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

سرلشکر سلامی: طرح دشمن برای انزوای ایران شکست خورده است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توانسته‌ایم به نقطه‌ای از اقتدار در جهان برسیم به طوری که از طرح به انزوا بردن ایران که دشمنان ما دنبال آن هستند خارج شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز دوشنبه در همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه و قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) در مشهد افزود: امروز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان منزوی‌ترین و منفورترین‌ها در جهان شناخته می‌شوند.

وی گفت: مهم‌ترین صحبت‌های مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا موضوع ایران بود که این امر نشان از شکوه شکل یافته تمدن اسلام از ایران به عنوان یک قدرت در حال ظهور و ترسیمی از واقعیتی و در حال شکل یافتن است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انسداد مرز در جمهوری اسلامی ایران به معنی سدکنندگی سیاست‌های جهانی دشمنان ما علیه ایران است افزود: هدف دشمن این است تا با برنامه، راهبرد و هزینه به مرور از مرزها عبور کند و بی‌ثباتی را در یک حرکت خزنده و شتاب دار به مرکزیت کشور تبدیل کند.

وی ادامه داد: اما در کشور ما هیچ عمل تاکتیکی نیست که الهام‌یافته و مشتق شده از یک راهبرد بزرگ نباشد؛ هنر نیروی زمینی ما این است که اجازه به هم وصل شدن اقدامات تاکتیکی و ساختن امتداد توسط دشمنان را ندهیم.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: پس از این عملیات دشمنان اسلام در یک آرایش جهانی گسترده و با محوریت میدانی یک رژیم غاصب کودک کش در مقابل یک ملت محاصره شدند.

فرمانده کل سپاه افزود: مقاومت مردم مظلوم فلسطین و غزه باور و تاریخ جدیدی در دنیا رقم زد و این ملت در قلب همه مردمان جهان نفوذ پیدا کرد که باعث یک اتحاد و ائتلاف دل انگیز شد وآثار آن را می‌توان در مقاومت و مقابله مردم یمن نسبت به رژیم غاصب و حامیانش دید.

وی گفت: اقدامات مقاومت عراق و مبارزه حزب الله لبنان، همچنین انجام عملیات وعده صادق توسط جمهوری اسلامی ایران با عظیم‌ترین عملیات موشکی و پهپادی به قلب سیاسی استکبار، رویدادهای بزرگی است که به‌تدریج نقشه سیاسی جهان اسلام و غرب آسیا خاورمیانه را تغییر خواهد داد.

به گزارش ایرنا در پایان این همایش از ۵۹ کتاب معاونت پژوهش و دانش نیروی زمینی سپاه و ۱۹ کتاب همایش شهدای نیروی زمینی سپاه رونمایی شد./ایرنا

نظر شما