شناسهٔ خبر: 67785156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

تعارضات و تعدد تصمیم‌گیری‌ها و راهبری‌ها مانع شکوفایی اقتصادی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراوانی اهرم‌های قدرت اقتصادی در کشور گفت:تعارضات و تعدد تصمیم گیری ها و راهبری‌ها مانع از بهره مندی درست از اهرم‌های قدرت اقتصادی شده است.

صاحب‌خبر -

حاکم ممکان در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مشارکت فعالانه مجلس در رفع تعارضات و راهبری‌های اقتصادی یک ضرورت اولویت دار است، اظهار کرد: اگر منطق اقتصادی در مرزهای ما تثبیت شود، مرز بیش از آنکه تهدید تلقی شود به مسیری پایدار برای اشتغال محلی و تقویت اقتصاد ملی بدل خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه؛ تقویت این مهم را ضروری دانست و گفت: دولت سیزدهم در فعال سازی دیپلماسی اقتصادی تلاش‌های خوبی داشت که می‌طلبد دولت چهاردهم با برنامه ریزی جدی نسبت به ایجاد درآمدزایی ارزی، تسهیل تبادلات تجاری و جذب سرمایه گذاری خارجی اقدام کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان‌های مرزی چون آذربایجان غربی ریل گذاری خوبی در دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه داشته که امیدواریم دولت جدید با اعطای اختیارات بیشتر در این مورد راهگشایی کند.

ممکان افزود: رفع تحریم در دولت چهاردهم می‌تواند از طریق دیپلماسی اقتصادی پیگیری شود تا بتوان سیاست‌های توسعه مدارانه اقتصادی را پیگیری و عملیاتی کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهبود اقتصاد صرفاً نباید از معبر رفع تحریم پیگیری شود. در کنار این مسئله مهم باید به حل تعارضات اقتصاد داخلی نیز بیش از پیش توجه شود.

نظر شما