شناسهٔ خبر: 67784856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کرمان افتتاح شد

محمد شجاعی

با حضور مشاور قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان کرمان آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث‌ آریا، با حضور فریدون فعالی مشاور قائم مقام وزیر، سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان و جمعی از اعضا انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کرمان  دفتر این انجمن افتتاح شد.

در ایم مراسم فریدون فعالی با اشاره به اهمیت تبیین وظیفه ملی در پاسداشت میراث‌فرهنگی گفت: کرمان از استان‌های پیشرو در فعالیت خیرین میراث‌فرهنگی بوده و شروع فعالیت رسمی انجمن در استان زمینه حضور عاشقان این حوزه در داخل و خارج کشور را فراهم می‌کند.

مشاور قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی بیان کرد: با فعالیت انجمن خیرین استان کرمان می‌توان اهمیت هویت بخشی ملی را برای مردم معرفی و شاهد همراهی بیشتر و بهتر از طرف جامعه در حفظ و حراست میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس باشیم.

انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کرمان افتتاح شد

او در ادامه خاطرنشان کرد: با ابلاغ احکام رییس، نایب رییس و اعضا انجمن از طرف معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی راه‌اندازی، تعریف و تشکیل ساختار برای حرکت روبه جلو در جلب نظر افکارعمومی به خصوص خیرین در حفاظت از میراث‌فرهنگی آماده می‌شود.

فریدون فعالی در پایان اظهار کرد: انجمن خیرین میراث‌فرهنگی سازمانی مردم نهاد، غیرانتفاعی و غیردولتی است که اهدافی چون ایجاد زمینه مشارکت و جلب سرمایه برای مرمت، احیا و ساماندهی میراث‌فرهنگی، مشارکت در راه‌اندازی موزه، پاسداری از میراث ناملموس، تشکیل بانک آماری خیرین، تشکیل بانک اطلاعاتی ابنیه تاریخی و حفظ و احیا میراث در خطر را دنبال می‌کند و این انجمن ملی با حضور ایرانیان مقیم خارج کشور به سمت بین‌المللی شدن در حرکت است.

انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کرمان افتتاح شد

خیرین پیشگامان حوزه حفاظت و احیا میراث‌فرهنگی کرمان هستند

سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان ضمن سپاس گذاری از حضور خیرین حوزه میراث‌فرهنگی از دیرباز تا کنون در حراست از مواریث‌فرهنگی گفت: خیرین میراث‌فرهنگی از خانواده میراث بوده و پیشگامان حفاظت، ساماندهی و حراست میراث ملموس و ناملموس استان هستند.

سعید شاهرخی افزود: دارایی کرمان در بخش میراث‌فرهنگی متنوع و بی‌پایان بوده و قسمت میراث ملموس، ناملموس، منقول و غیرمنقول انجمن خیرین الگوی شایسته در حفظ و اشاعه میراث‌فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان بیان کرد: با حضور خیرین میراث‌فرهنگی کرمان به جایگاه شایسته خود دراین حوزه خواهد رسید و کرمان در احیا و حفظ آثار تاریخی از طرف بخش خصوص پیشران بوده و شعار انجمن خیرین با عنوان « شما یار دیار امروزید و یادگار ماندگار فردا » سرلوحه خیرین استان کرمان است.

انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کرمان افتتاح شد

لازم به ذکر است در حاشیه این نشست فریدون فعالی مشاور قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی احکام رییس، نایب رییس و اعضا را اهدا و سپس با حضور سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان رییس انجمن خیرین استان، سید محمدعلی گلاب‌زاده مدیر مرکز کرمان‌شناسی و نایب رییس انجمن خیرین انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان کرمان را افتتاح کرد.

انتهای پیام/

نظر شما