شناسهٔ خبر: 67784682 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

پایان مسابقات لیگ برنامه‌نویسی دانشجویی

مسابقات لیگ ملی برنامه نویسی دانشجویی با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال، امروز اول مرداد ماه به ایستگاه پایانی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، این رویداد در راستای ماموریت محول شده به ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال درخصوص برگزاری مسابقات در حوزه برنامه نویسی و فناوری های نوظهور در شش مرحله با ثبت‌نام پنج هزار و ۵۳۳ و حضور دو هزار و ۶۶۶ دانشجو از ۳۱ استان و مشارکت ۶۰۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی در سراسر کشور برگزار شد.

شرایط برگزاری هر مسابقه به صورتی بود که هر دانشجو صرفا با هم استانی های خود رقابت کرده و سه رتبه برتر در هر استان انتخاب و تقدیر می شدند. به طور میانگین در هر کدام از شش مسابقه برگزار شده، دانشجویان از ۵۰۰ دانشگاه و موسسه آموزشی از ۳۱ استان کشور با یکدیگر رقابت کردند. در مجموع شش رویداد برگزار شده به ۱۰۰ نفر برنده جایزه استانی، هدایای نقدی اهدا و همچنین تعداد ۳۷۸ دوره آموزشی به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان، به‌طور رایگان ارائه شده است.

رویداد اختتامیه به منظور تمرکززدایی حضور دانشجویان از شهر تهران با همراهی و حضور برگزیدگان همه استان های کشور به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. همچنین در رویداد هفتم(فینال و اختتامیه) برای رتبه‌های اول تا پنجم، ششم تا دهم و یازدهم تا سی‌ام و نیز رتبه‌های برتر در هر استان جوایز نقدی نفیسی به ارزش مجموعاً ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

پارسا پردلی بهروز، علیرضا کاویانی، کوشا موسوی، علی صفری و علیرضا کشاورز همگی از دانشگاه صنعتی شریف به ترتیب به عنوان نفرات اول تا پنجم این مسابقات معرفی شدند.

نظر شما