شناسهٔ خبر: 67784638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

۲۸ اثر طبیعی اردبیل در فهرست آثار ملی ثبت شده است

اردبیل- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تاکنون ۲۸ اثر طبیعی از استان اردبیل در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی‌ادیب عصر دوشنبه در نشست معاونان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با شناسایی آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی بتوانیم این آثار را در ردیف آثار ملی و حتی جهانی به ثبت برسانیم.

وی تصریح کرد: تنها بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و همچنان پرونده برخی مجموعه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی در اولویت ارسال برای یونسکو است تا از طریق مسئولان کشوری ثبت جهانی آنها را شاهد باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از دیدگاه‌های کارشناسی و نظرات ارائه شده، جمع‌بندی پرونده‌ها را برای ثبت آثار انجام دهد تا روند قانونی را در ثبت آنها شاهد باشیم.

محمدی‌ادیب افزود: هفت اثر غیرمنقول و ۱۲ اثر فرهنگی ناملموس در فهرست آثار ملی از این استان به ثبت رسیده و ۶ اثر ملی طبیعی و هفت اثر منقول فرهنگی و تاریخی نیز در این ردیف ثبت شده است.

وی از برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها برای شناسایی و جمع‌بندی این آثار خبر داد و خاطرنشان کرد: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تلاش است تا با ثبت آثار به حفظ و صیانت آنها در ابعاد مختلف طبیعی، تاریخی و آثار منقول و غیرمنقول در استان‌ها کمک کند که استان اردبیل نیز در این راستا اقدامات و فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده است.

محمدی‌ادیب از تهیه پرونده و ثبت آثار در فهرست آثار ملی به عنوان گام مؤثر و نهایی در پیگیری امور خبر داد و اضافه کرد: ۲۸ اثر طبیعی در این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: ۹۰۰ اثر غیرمنقول شامل بناهای تاریخی، محوطه‌های تاریخی و همچنین ۷۸ اثر منقول تاریخی و فرهنگی شامل آثار ناملموس فرهنگی و طبیعی نیز در فهرست آثار به ثبت رسیده که همچنان این روند با قوت و قدرت ادامه دارد.

نظر شما