شناسهٔ خبر: 67784573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس: خانه ملت پشتوانه قانونی مذاکرات بین‌المللی خواهد بود

جیرفت- ایرنا- دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با تصویب قوانین و مقررات مرتبط، زمینه‌های لازم را برای دستیابی به توافقات مطلوب فراهم خواهد کرد و به عنوان یک پشتوانه قانونی و مردمی در مذاکرات بین‌المللی عمل می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده، بهنام سعیدی روز دوشنبه اظهار کرد: یکی از ابزارهای مهم در مذاکرات بین‌المللی، بهره‌گیری از مصوبات و نظرات مجلس است به طوری که با تصویب قوانین و مقررات حمایتی، دست دولت را در برابر طرف‌های مقابل پُرتر کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: ارجاع به مصوبات مجلس در مذاکرات می‌تواند به عنوان یک عامل موثر عمل کند و زمینه‌های لازم را برای دستیابی به توافقات مطلوب فراهم آورد.

وی با اشاره به حضور فعال و مؤثر نمایندگان مجلس در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی گفت: حضور نمایندگان در مجامع بین المللی زمینه‌ساز افزایش وزن سیاسی کشور در عرصه جهانی است و این حضور می‌تواند به عنوان یک ابزار دیپلماسی عمومی، به تقویت جایگاه و اعتبار کشور در میان سایر کشورها کمک کند و پیام‌های جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان برساند.

سعیدی یادآور شد: تعامل نمایندگان مجلس با مجالس سایر کشورها نیز می‌تواند نقش مهمی در تقویت همکاری‌های بین‌المللی و گسترش مشارکت‌های عملی ایفا کند.

وی افزود: در مواجهه با چالش‌های بین‌المللی، مجلس شورای اسلامی می‌تواند با ارائه نظرات و راهکارهای مناسب، حمایت لازم را از دولت به عمل آورد و این حمایت می‌تواند به شکل تصویب قوانین حمایتی، تامین منابع مالی مورد نیاز و ایجاد اجماع ملی برای مقابله با تهدیدها و استفاده از فرصت‌های بین‌المللی باشد؛ لذا با این اقدامات، مجلس می‌تواند نقش مؤثری در تقویت جایگاه ایران در عرصه جهانی ایفا کند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این کمیسیون با همکاری سایر کمیسیون‌ها و نهادهای مرتبط تلاش خواهد کرد دیپلماسی پارلمانی توسعه پیدا کند و با تقویت تعاملات بین‌المللی، حضور فعال در مجامع جهانی، تصویب قوانین مرتبط و پیگیری مسائل مهم سیاسی نقش مجلس در سیاست خارجی کشور را بهبود بخشیده و به تحقق منافع ملی کمک کنیم.

نظر شما