شناسهٔ خبر: 67784528 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تداوم اختلال در سامانه‌های فناوری اطلاعات در انگلیس

اختلال در نرم افزار مایکروسافت و قطعی سامانه‌های فناوری اطلاعات، در چهارمین روز پس ازاین اختلال نیز فعالیت شرکت‌های هواپیمایی، فروشگاه ها، بانک ها، قطار‌ها و رسانه‌ها در انگلیس را دچار مشکل کرده است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: اختلال در نرم افزار مایکروسافت و قطعی سامانه‌های فناوری اطلاعات، در چهارمین روز پس ازاین اختلال نیز فعالیت شرکت‌های هواپیمایی، فروشگاه ها، بانک ها، قطار‌ها و رسانه‌ها در انگلیس را دچار مشکل کرده و هنوز به حال عادی بازنگشته است.

به گزارش صدا و سیما، با لغو شماری از پرواز‌ها در پی این اختلال، دیشب نیز صد‌ها مسافر ناچار شدند در فرودگاه‌های این کشور بخوابند و برنامه سفر آنان مختل شد.

روزنامه دیلی میل نوشت پیامد‌های قطعی سامانه‌های فناوری اطلاعات که منجر به اختلال گسترده رایانه‌ای در فعالیت شرکت‌های هواپیمایی، بانک‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی در انگلستان شد هنوز کاملا برطرف نشده است.

امروز دوشنبه نیز ۱۰ پرواز در فرودگاه هیثرو، ۱۰ پرواز در فرودگاه گتویک، ۱۱ پرواز در فرودگاه سیتی لندن و ۶ پرواز نیز در فرودگاه منچستر لغو شد. بیش‌ترین پرواز‌های لغو شده امروز با ۱۸ مورد به شرکت هواپیمایی انگلیس بریتیش ایرویز و ۱۰ مورد به ایزی جت، تعلق دارد.

سازمان ملی بهداشت و درمان انگلستان اعلام کرد در پی اختلال در نرم افزار مایکروسافت، اغلب مطب‌های پزشکان خانوادگی، آسیب دیده اند و دادن وقت به بیماران، با اشکال همراه است. نسخه‌ها باید دستی نوشته شود و داروخانه‌ها برای سفارش دارو و نسخه پیچی دچار مشکل شده اند.

به نوشته دیلی میل، سازمان ملی بهداشت و درمان انگلستان از بیمارانی که وقت داشته اند خواست مطابق وقت قبلی به مطب‌ها و بیمارستان‌ها مراجعه کنند و نسخه دستی بگیرند.

اختلال فناوری اطلاعات که اعلام شده در پی بروز رسانی یک نرم افزار شرکت آمریکایی مایکروسافت شکل گرفت میلیارد‌ها پوند در جهان خسارت ببار آورد که هنوز میزان دقیق آن نشده است.

در انگلیس شرکت‌های خدمات مسافری هوایی، زمینی، دریایی و ریلی، بانک ها، سازمان ملی بهداشت و درمان و درمانگاه‌های محلی، داروخانه ها، مراکز آموزشی و هزاران شرکت دولتی و خصوصی دچار اختلال شدند و فعالیت شان مختل شد. این اختلال که در مقیاس جهانی به ثبت رسیده است در انگلیس سبب شد ده‌ها هزار نفر دچار خسارت و اختلال در برنامه سفرو کاری شوند.

نظر شما