شناسهٔ خبر: 67784478 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

یک پالایشگاه نفتی روسیه در «حمله پهپادی» اوکراین آسیب دید

مقامات منطقه کراسنودار روسیه روز دوشنبه اول مرداد گفتند حمله پهپاد اوکراینی به یک پالایشگاه نفت آسیب رسانده است. به گفته مقامات، آتش سوزی در پالایشگاه توآپسه متعلق به غول نفتی روسیه، روس‌نفت، بعداً مهار شد. این پالایشگاه اوایل سال جاری در حملات نیرو‌های اوکراینی بار‌ها آسیب دید. کراسنودار در شرق شبه جزیره اشغالی کریمه واقع شده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقامات منطقه کراسنودار روسیه روز دوشنبه اول مرداد گفتند حمله پهپاد اوکراینی به یک پالایشگاه نفت آسیب رسانده است. به گفته مقامات، آتش سوزی در پالایشگاه توآپسه متعلق به غول نفتی روسیه، روس‌نفت، بعداً مهار شد.
 
این پالایشگاه اوایل سال جاری در حملات نیروهای اوکراینی بارها آسیب دید. کراسنودار در شرق شبه جزیره اشغالی کریمه واقع شده است.
 
وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه همچنین از انهدام ۷۵ پهپاد اوکراینی در مناطقی در امتداد و نزدیکی مرز روسیه و اوکراین، از جمله هشت فروند پهپاد بر فراز کراسنودار خبر داد.
 
ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود در تلگرام گفت که یک پهپاد اوکراینی با اصابت به یک تراکتور، موجب مرگ راننده و مجروح شدن یک نفر دیگر شد.
 
از سوی دیگر، ارتش اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۱۶ پهپاد روسیه را در روز گذشته منهدم کرده است.
 
سرهی لیساک، فرماندار منطقه دنیپروپتروفسک در تلگرام گفت که روسیه با توپخانه و پهپادهای کامیکازه حمله کرد و چندین روستا را هدف قرار داد و به خانه‌ها آسیب رساند.
 
بمباران هوایی روسیه یک روز پس از آن صورت گرفت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت که دفاع هوایی کشورش با ورود سامانه‌های موشکی پاتریوت بیشتر تقویت شده است.
 
زلنسکی در سخنرانی شبانه خود در روز یکشنبه گفت: «ما قادر خواهیم بود کارهای بیشتری در آسمان انجام دهیم. البته هنوز کار زیادی در پیش است، و هنوز از حفاظت تضمین شده فاصله دارد؛ با این حال، به معنای قدرت بیشتر برای اوکراین است.»
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما