شناسهٔ خبر: 67784377 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جاذبه‌های تاریخی مسکو: از کرملین تا میدان سرخ

صاحب‌خبر -

روسیه، یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار با معماری منحصربه‌فرد و مناظری است که در کمتر جایی پیدا می‌شوند. این سرزمین شگفت‌انگیز آنقدر جاذبه‌ی گردشگری دارد که برای کشف همه آن‌ها در یک سفر وقت کم می‌آورید. مسکو پایتخت زیبا و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای این کشور هم از این قاعده مستثنی نیست.

شهری که گفته می‌شود، هرکسی باید یک‌بار در زندگی به آن سفر کند. اگر به اطلاعاتی درباره دیدنی‌های مسکو، ویزای روسیه و نکاتی که باید قبل از این سفر بدانید، نیاز دارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه به جاذبه‌های شگفت‌انگیز و تاریخی مسکو خواهیم پرداخت.

جاذبه‌های تاریخی مسکو: از کرملین تا میدان سرخ


5 جاذبه تاریخی تماشایی که در سفر به مسکو باید ببینید

قبل از هر چیز باید بدانید که برای سفر به روسیه به ویزای توریستی این کشور نیاز دارید. دریافت این ویزا کار پیچیده‌ای نیست و چیزی در حدود 8 تا 10 روز کاری طول می‌کشد. اما حالا که عازم مسکو این شهر تاریخی و تماشایی روسیه هستید، باید خودتان را برای لیستی از جاذبه‌های دیدنی و کارهایی آماده کنید که باید در این شهر انجام دهید. از لذت شرکت در یک اپرای منحصربه‌فرد، تا نوشیدن قهوه در کافه‌های معروفی که زمانی پاتوق بزرگ‌ترین نویسندگان تاریخ بودند، تا تجربه اسکیت روی یخ... علاوه‌بر این‌ها تماشای معماری بی‌نظیر مسکو را نباید فراموش کنید. در ادامه به چند جاذبه توریستی مهم می‌پردازیم که در این سفر باید ببینید.

میدان سرخ مسکو و معماری تکرارنشدنی آن

میدان سرخ یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های مسکو و نماد این شهر است. این میدان نه‌تنها با معماری زیبای و خیره‌کننده‌اش هر بیننده‌ای را به‌خود جذب می‌کند، بلکه حامل خاطرات و وقایع تاریخی و فرهنگی متعددی است. تمام خیابان‌های اصلی مسکو به این میدان وصل می‌شود. همچنین باید بدانید که در اطراف این میدان جاذبه‌های تاریخی و تماشایی فراوانی را خواهید یافت. بنابراین اگر به مسکو سفر می‌کنید حتما زمانی را برای تماشای میدان سرخ زیبا و قدم‌زدن در اطراف آن در نظر بگیرید.

کاخ کرملین؛ بزرگ‌ترین کاخ سلطنتی مسکو

برای تماشای این کاخ زیبا روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ده صبح تا پنج بعدازظهر فرصت دارید. کرملین این کاخ سلطنتی شگفت‌انگیز که هر گوشه‌اش هنر برجسته‌ای از گذشتگان است، یکی از مهم‌ترین بنای مسکو و کشور روسیه محسوب می‌شود. این کاخ زیبا قدمتی 500 ساله دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. کرملین دارای 20 برج، 5 کلیسا و عبادتگاه، 5 کاخ و چندین موزه متفاوت است که از دیدن آن‌ها سیر نمی‌شوید. این کاخ طوری قرار گرفته است که از هر طرف به یکی از جاذبه‌های مسکو مانند میدان سرخ، رودخانه مسکو و باغ الکساندر می‌رسد.

روس‌ها کاخ کرملین را با لقب "قلب مسکو" به‌یاد می‌آورند و توریست‌ها از این بنا به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی مسکو یاد می‌کنند. شاید به همین دلیل است که هرساله گردشگران بسیاری برای دیدن کرملین عازم این شهر می‌شوند. چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که برای تماشای کرملین حتما از قبل بلیط بگیرید تا زمان زیادی را در صف‌های طولانی هدر ندهید.

جاذبه‌های تاریخی مسکو: از کرملین تا میدان سرخ

سنت باسیل؛ کلیسایی با گنبدها و معماری خیره‌کننده

سنت باسیل با آن گنبدهای باشکوه و طراحی منحصربه‌فرد که حتما در عکس‌ها زیاد دیده‌اید، اولین و زیباترین تصویر از روسیه در ذهن بیشتر مردم جهان است. گنبدهای رنگارنگ و شگفت‌انگیزی که اینجا در مسکو منتظر هستند تا قلب شما را هم تسخیر کنند. این کلیسای تماشایی و زیبا 450 سال تاریخ و خاطره را با خود به‌همراه دارد. اگر به مسکو سفر می‌کنید، باید یادتان باشد که کلیسای سنت باسیل یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های مسکو و روسیه است. بنایی که به مناسبت پیروزی روسیه بر لهستان و به دستور ایوان میخوف بنا شد و حالا یکی از میراث جهانی با ارزش و ثبت‌شده است که هرکسی باید ببیند.

قدیمی‌ترین خیابان مسکو؛ آربات

آربات یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین خیبان‌های مسکو است که چهره جذاب و تاریخی خود را تا حدود زیادی حفظ کرده است. آربات به خیابانی اشاره دارد که در حومه شهر قرار می‌گیرد. شهرت این خیابان به این دلیل است که تعداد زیادی از هنرمندان، نویسندگان و چهره‌های سرشناس ادبی و تاریخی در این خیابان سکونت داشتند. امروزه وجود تعداد زیادی از کافه‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها گردشگران را به این خیابان جذب می‌کند. علاوه‌بر این‌ها معماری زیبا و متفاوت ساختمان‌های این خیابان و فضای پرشور و پر انرژی آن را نباید فراموش کرد. در این خیابان قدم بزنید، از تماشای ساختمان‌ها و شنیدن صدای موسیقی خیابانی لذت ببرید و خودتان را به یک قهوه روسی خوش‌طعم مهمان کنید.

مترو تاریخی و تماشایی مسکو

این مترو درواقع قدیمی‌ترین متروی اتحادیه جماهیر شوروی متعلق به قرن بیستم و یکی دیگر از دیدنی‌های تاریخی مسکو است. ایستگاه مترو این شهر درواقع کاخ‌های تماشایی هستند که در بدو ورود به ساختمان مترو، تصویری از زندگی شگفت‌انگیز زیرزمینی را برای شما زنده می‌کنند. زیباترین قسمت‌های این ساختمان را در ایستگاه‌های 2، 3 و 5 خواهید دید. تا جایی‌که برخی از این ساختمان‌ها برنده جوایز معماری مهمی هستند. اگر به مسکو سفر می‌کنید، خالی از لطف نیست که به این متروی منحصربه‌فرد و تماشایی هم سری بزنید و از تماشای مجسمه‌های یادبود، معماری زیبا، نقاشی‌ها و نورپردازی زیبای آن لذت ببرید.

جاذبه‌های تاریخی مسکو: از کرملین تا میدان سرخ

سفری رویایی به روسیه با فلای تودی

برای سفر به روسیه احتیاج به ویزای روسیه، بلیط هواپیمای رفت ‌و ‌برگشت، هتل، ترانسفر و خدمات حرفه‌ای مسافرتی دارید؟ پس همین‌حالا به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کرده و ابتدا در آن ثبت نام کنید. سپس با جست‌وجوی "روسیه" لیست خدمات مختلف را دریافت کنید. همین‌جا می‌توانید این خدمات را با هم مقایسه کرده و براساس سلیقه و بودجه‌ای که دارید بهترین پروازها، مناسب‌ترین هتل‌ها و خدمات را بیابید و رزرو یا خریداری کنید. فلای تودی اینجاست تا بهترین خدمات و خطوط هوایی را با ارزان‌ترین قیمت‌ها خریداری کنید.

فلای تودی در کنار شماست تا با هر بودجه‌ای به مقاصد دلخواه‌تان سفر کنید و لذت ببرید. حالا اگر برای سفر به روسیه آماده‌اید برنامه‌ریزی و رزرو خدمات مورد نیازتان را آغاز کنید. همچنین اگر به مشاوره و ویزا احتیاج دارید، کافی است فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و به‌صورت آنلاین ارسال کنید. با ارسال این فرم کارشناسان بخش ویزا برای ارائه مشاوره و بررسی شرایط با شما تماس گرفته و در اولین فرصت مراحل دریافت ویزا را برای شما آغاز می‌کنند. با این روش بیشترین شانس را برای دریافت ویزای هر کشوری در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین ریسک ریجکتی خواهید داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما