شناسهٔ خبر: 67784102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش ملایر جبران شود

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش این شهرستان، با برنامه ریزی‌های انجام شده تا قبل از آغاز سالتحصیلی جدید این کمبود معلم جبران شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «مسعود وفایی‌زاده» روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر افزود: تمهیدات لازم برای جبران کسری نیروی انسانی اندیشیده شود تا ابتدای مهر با هیچ کلاس بدون معلمی مواجه نباشیم.

وی حضور پرشور و حداکثری آحاد مردم، جامعه نخبگانی و فرهنگیان را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ستودنی خواند و بیان کرد: خواب‌های آشفته‌ای که دشمنان برای انتخابات ایران دیده بودند، با حضور حداکثری مردم و رهبری‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب نقش بر آب شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در سالتحصیلی جدید با اجرای به موقع پروژه مهر، باید آماده‌سازی مدارس، بهبود وضعیت و ایجاد فضای بانشاط و زیباسازی مدارس به بهترین شکل انجام شود.

وفایی‌زاده گفت: همچنین تمهیدات لازم برای سرویس حمل و نقل مدارس، نظارت بر ترافیک مدارس و بررسی صدور مجوزهای مورد نیاز برای انشعابات مدارس اندیشیده شود تا مشکلی در بازگشایی مدارس نداشته باشیم.

وی توانمندسازی مدیران مدارس از دیگر اولویت‌ها برشمرد و تاکید کرد: با توانمندسازی مدیران مدل‌های آموزشی همچون تربیت دینی، آداب معاشرت و سبک زندگی اسلامی باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر یادآور شد: مدرسه «بیژن عظیمی» در مرحله نخست موقتا به شکل هیات امنایی اداره تا در صورت کسب استانداردهای لازم، مجوز هیات امنایی آن دائمی شود.

همچنین با تاکید معاون فرماندار ملایر، مقرر شد با همکاری اداره ورزش و جوانان ملایر به منظور تقویت و فراگیری مهارت‌های ورزشی دانش‌آموزان، اماکن ورزشی به ویژه استخرهای شنا با در نظر گرفتن تخفیف‌های لازم مورد استفاده دانش‌آموزان قرار گیرد.

چهار هزار دانش‌آموز متقاضی استفاده از سرویس مدارس

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز اظهار کرد: در راستا آماده‌سازی مدارس برای سالتحصیلی جدید، پروژه مهر با شعار «همه با هم، یک‌صدا ایران، مدرسه قوی، ایران قوی» با ۹ کارگروه آغاز به کار کرده و شورای پروژه مهر در مدارس تشکیل شده است.

«اکبر فراهانی» افزود: در راستای اجرای پروژه مهر از ۲۸۷ مدرسه در سطح شهر، ۱۲۰ مدرسه مورد بازدید قرار گرفت و در سامانه وزارت آموزش و پرورش ثبت شد.

وی با بیان اینکه همانند سال‌های قبل با کمبود نیروی انسانی در مدارس مواجه هستیم، تاکید کرد: سال گذشته ۱۲ هزار ساعت اضافه تدریس داشتیم که از نیروهای بازنشسته و ساعتی استفاده کردیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر کمبود معلم را مهمترین چالش و مشکل برای آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: با تعامل موجود و استفاده از نیروهای بازنشسته و حق‌التدریس معلمان شاغل این کمبود تامین می‌شود و مشکلی برای اول مهر و کلاس بدون معلم نداریم.

فراهانی همچنین به ساماندهی سرویس حمل و نقل مدارس اشاره کرد و افزود: تاکنون سه هزار و ۱۰۰ نفر از والدین در سامانه «سپند» ثبت‌نام کرده‌اند که در مجموع طبق ارزیابی‌های انجام شده، حدود چهار هزار دانش‌آموز نیاز به سرویس مدارس دارند.

وی با بیان اینکه ۹۷۲ نفر متقاضی استفاده از سواری و ۶۷۰ نفر متقاضی استفاده از خودروی ون برای سرویس مدارس هستند، گفت: تلاش ما بر این است تا ساماندهی و نرخ سرویس حمل و نقل مدارس با کمترین مشکل انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر همچنین به ظرفیت بالای ورزشی دانش‌آموزان ملایری در سطح استان و حضور در مسابقات استانی و کشوری اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته در ۵۰ رشته ورزشی دانش‌آموز به استان اعزام کردیم و حائز رتبه‌های برتر شدند.

فراهانی بیان کرد: ۲ هزار دانش‌آموز نیز در حال حاضر مهارت‌های ورزشی را در سه مجموعه ورزشی انقلاب؛ الهیه و پوریای ولی فرا می‌گیرند و هدف ما هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است و نیازمند همکاری هرچه بیشتر اداره ورزش و جوانان برای استفاده دانش‌آموزان از اماکن ورزشی همچون استخرهای شنا هستیم.

به گزارش ایرنا؛ ملایر دارای ۲۸۷ مدرسه است و بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما