شناسهٔ خبر: 67783942 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر اصفهان:

تاکسی‌ها نباید در زمان پیک مسافر مشغول سرویس‌دهی به مدارس باشند

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تسهیلات بسیاری در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌گیرد، اما در جای اشتباهی به‌کار گرفته می‌شوند و با رویکرد سرویس مدرسه، تاکسی‌ها در زمان پیک مسافر به اشتباه مشغول سرویس‌دهی به مدارس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در جلسه کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با موضوع سامانه سفیر مهر (سرویس مدارس) اظهار کرد: در آئین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزی برای شورای اسلامی شهر تکالیفی مشخص شده است، اما هرگز نظر شورای اسلامی شهر و شورای عالی استان‌ها را دریافت نکرده است، از این‌رو شورای اسلامی شهر با یک موضوعی که نمی‌تواند در آن دخالت کند، مواجه می‌شود و این موضوع بزرگترین اشکال است.

وی با اشاره به رویکرد سرویس مدارس توسط تاکسی‌های شهری افزود: با این رویکرد در زمان پیک مسافر (صبح و ظهر) تاکسی‌ها برای سرویس مدارس به‌کار گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تاکسی حمل‌ونقل عمومی تلقی نمی‌شود، بلکه یک خدمت اختصاصی و ویژه است، گفت: سرویس مدرسه یا همان تاکسی در دو نوبت صبح و ظهر (پیک مسافر) به ارائه خدمات می‌پردازد.

قربانی با اشاره به اینکه سهم تاکسی‌ها در شهر برای حمل‌ونقل عمومی تنها سه درصد است، ادامه داد: افراد بسیاری تاکسی دارند، اما بیشتر آن‌ها تنها از امتیازات تاکسی‌ها از جمله سهمیه بنزین استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه گران بودن کرایه تاکسی، علت اصلی وضعیت کساد رانندگان تاکسی است، گفت: در حال حاضر مردم سوار تاکسی نمی‌شوند، زیرا برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد، همچنین شهروندان از تاکسی استفاده نمی‌کنند و اتوبوس را به آن ترجیح می‌دهند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: سرویس‌دهی تاکسی در شهرها با یکدیگر متفاوت است، به‌طور مثال سرویس‌دهی تاکسی‌های تبریز تفاوت بسیاری با سرویس‌دهی تاکسی در اصفهان دارد؛ زمانی که ضریب مسافر در تاکسی کاهش پیدا کند، هیچ گونه نمی‌توان آن را جبران کرد، همچنین گرانی دلیل اصلی کاهش ضریب مسافر است.

قربانی گفت: ماده ۳۵ آئین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزی یکی از مشکلات است، زیرا در این ماده به تاکسی‌ها اجازه سرویس‌دهی به مدارس داده است؛ در آئین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزی نهادها ومکان‌هایی تعیین شده و برای هر کدام وظایفی مشخص کرده، اما بین آن‌ها اتصالی ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: تسهیلات بسیاری در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌گیرد، اما در جای اشتباهی به‌کار گرفته می‌شوند و با رویکرد سرویس مدرسه، تاکسی‌ها در زمان پیک مسافر به اشتباه مشغول سرویس‌دهی به مدارس است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رفع مشکلات شهر وظیفه اصلی شورای اسلامی شهر است، گفت: مدتی است که شکایات از سرویس مدارس آغاز شده است.

قربانی ادامه داد: در آئین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزی باید دو ماده ۱۶ و ۳۵ را حذف کنیم و سرویس‌دهی نباید به‌عنوان مسافر درون شهری ثبت شود، زیرا مدرسه در نزدیکی تمام مناطق مسکونی وجود دارد و شهروندان می‌توانند بدون استفاده از سرویس به مدرسه بروند.

وی افزود: در حال حاضر تاکسی گردشی و اختصاصی وجود ندارد و این یکی از مشکلات شهروندان در شهر است.

نظر شما