شناسهٔ خبر: 67783698 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تابستانی داغ در انتظار اصفهانی‌ها است/ الزام کاهش تا ۶۰ درصدی مصرف برق ادارات اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بررسی الگوهای جوی و خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا بیانگر ماندگاری و حاکمیت الگوهای گرم تابستانه تا پایان مرداد ماه بر روی استان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره افزایش میانگین دمای فراتر از نرمال در مناطق مرکز، جنوب و غرب بین دو تا سه درجه سانتی گراد فراتر از نرمال پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: این افزایش دمای فراتر از نرمال در کمینه دمای شبانه روز محسوس‌تر خواهد بود.

وی افزود: پیش بینی شده است تا اواخر هفته به علت افزایش گرادیان فشار، وزش باد شدید و تند بادهای لحظه‌ای و گرد و خاک در مناطق شمالی، شرق و مرکزی استان و خیزش کانون‌های گرد و خاک کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی استمرار یابد که متناسب با این شرایط اطلاعیه‌های مرتبط با کاهش انتشار آلاینده‌ها و گرد و غبار و ابلاغ توصیه‌های بهداشتی و سلامت به بخش‌های مرتبط ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: همچنین پیش بینی شده از روز جمعه تا وقت دوشنبه هفته آینده یازدهم مرداد با ماندگاری توده هوای گرم و افزایش میانگین دما دوتا چهار درجه سانتی‌گراد شرایط افزایش دما تداوم یابد.

وی تصریح کرد: به منظور آمادگی دستگاه‌های ذی‌ربط جهت پیشگیری از وقوع مخاطرات محتمل و تأمین پایدار برق و آب جلسه ستاد مدیریت بحران استان روز جاری با حضور اعضا تشکیل و در جهت مواجهه با شرایط فوق تمهیدات لازم اجرایی شده است.

شیشه فروش گفت: مقرر شده تست شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای و شرکت‌های آب و فاضلاب با تشکیل تیم‌های فنی و عملیاتی مدیریت بحران نسبت به اجرایی کردن طرح‌های کاهش خطر، ارائه آموزش‌های لازم به مشترکان جهت رعایت الزامات مصرف بهینه آب و برق و اعمال نظارت‌های میدانی از وضعیت رعایت الزامات صرفه‌جویی در ادارات، بانک‌ها صنوف تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام کنند و نیز اجرای موارد زیر تاکید شد.

وی اظهار کرد: تقویت تجهیزات و تانکرهای آبرسانی سیار در مناطق کم آب و روستاها و مناطق عشایری، نظارت بهداشتی توسط شبکه‌های بهداشت و درمان در مراحل آبرسانی سیار، نصب تجهیزات کاهنده مصرف آ ب در تأسیسات داخلی ادارات و نصب مخازن ذخیره استراتژیک آ ب در ادارات، جلوگیری از هر گونه هدر رفت آ ب از شبکه‌های فرسوده آ ب شرب و فضای سبز در اماکن عمومی پارک‌ها، ادارات، صنوف با بازسازی به موقع شبکه‌ها و رفع نواقص، نصب سایه‌بان بر روی کولرها و انجام تعمیرات پیشگیری از استفاده از آ ب شرب برای شستشوی خودروها، حیاط منازل و ادارات تاکید شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: آبیاری شبانه به فضاهای سبز شهری و استفاده از روش‌های نوین آبیاری، کاهش ۳۰ درصدی مصارف برق در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی مصرف در ساعات غیر اداری نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰، اعمال نظارت ادارات بر خاموش بودن سیستم‌های روشنایی و سرمایشی پس از اتمام ساعات اداری و روزهای تعطیل، رعایت دمای متعارف ۲۴ درجه در ادارات و فضاهای مسقف در تمام بخش‌های مصرف تاکید به استفاده از نور خورشید برای روشنایی و تعویض لامپ‌های پر مصرف با کم مصرف، تاکید به تمام ادارات و صنایع جهت استفاده از ظرفیت دیزل ژنراتورهای برق اضطراری در ساعات ۱۱ الی ۱۳ ضروری است.

وی اضافه کرد: همچنین به واحدهای صنفی به ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میوه فروشی‌ها، مغازه‌های لوستر و عموم مشترکان برق، تاکید شده است که نسبت به رعایت اصول صرفه‌جویی در مصارف برق با اولویت موارد زیر اقدام و اتاق اصناف و شرکت‌های برق نظارت لازم در این مورد معمول دارند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: استفاده از لامپ‌های کم مصرف و ال ای دی، استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و غیر ضروری، بکارگیری دیزل ژنراتورها توسط واحدهای تجاری بزرگ و پاساژها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، خاموش کردن لوازم برقی غیر ضروری در ساعات اوج مصرف ۱۱ الی ۱۶ و ۹ الی ۲۳ وجابجایی ساعات کاری صنوف از ساعات اوج مصرف ظهر گاهی به سایر ساعات ممکن با برنامه‌ریزی اتاق اصناف اجرایی خواهد شد.

نظر شما