شناسهٔ خبر: 67783549 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شادا | لینک خبر

رئیس مرکز تسهیل تامین مالی تولید در گفت‌وگو با شادا:

مركز تسهیل تامین مالی تولید رسما افتتاح می شود/ تامین مالی تولید كشور متحول خواهد شد

رئیس مرکز تسهیل تامین مالی تولید با بیان اینکه این مرکز فردا رسما افتتاح خواهد شد، گفت: آغاز به کار مرکز تسهیل تامین مالی تولید وزارت امور اقتصادی و دارایی، تولید کشور را متحول خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

مجید کریمی ریزی در گفت‌وگو با شادا، در خصوص ماهیت و وظایف مرکز تسهیل تامین مالی تولید اظهار کرد: ایده تأسیس این مرکز به قبل از تصویب قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها بازمی‌گردد و وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم، از مدت‌ها قبل از تصویب این قانون، راه‌اندازی مجموعه‌ای برای ایفای نقش ریل‌گذاری قطار تامین مالی در کشور را مدنظر داشت.

 

وی افزود: با تصویب قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها و ایجاد شدن شورای ملی تامین مالی مطابق این قانون به ریاست وزیر اقتصاد، وزارت اقتصاد مکلف شد تا با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود، دبیرخانه این شورا را ایجاد کند.

رئیس مرکز تسهیل تامین مالی تولید توضیح داد: بنابراین با تصویب قانون مذکور، ایده ایجاد یک متولی برای سیاست‌گذاری تامین مالی در کشور و الزام قانونی وزارت اقتصاد برای ایجاد دبیرخانه شورای ملی تامین مالی به نوعی در یکدیگر ادغام شدند و حاصل این ادغام، ایجاد مرکز تسهیل تامین مالی تولید بود که به نوعی هم نقش دبیرخانه را برای شورای ملی تامین مالی و هم نقش متولی برای موضوع تامین مالی تولید در کشور را ایفا خواهد کرد.

کریمی ریزی ادامه داد: ازجمله وظایف این مرکز می‌توا‌ن به مسائلی مانند پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد تسهیل تامین مالی تولید، استفاده از ظرفیت‌های تبصره (۱۸) قانون بودجه در راستای تسهیل تأمین مالی طرح‌های راهبردی، تدوین آیین‌نامه‌ها و اقدامات لازم مرتبط با تأمین مالی تولید در برنامه هفتم توسعه و تسهیل تأمین مالی پروژه‌ها با استفاده از ظرفیت ابزارها و نهادهای موجود از طریق هم‌افزایی با متولیان مالی و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

به گزارش شادا، مرکز تسهیل تامین مالی تولید فردا ساعت 10 صبح با حضور وزیر اقتصاد رسماً افتتاح خواهد شد.

نظر شما