شناسهٔ خبر: 67783458 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

نماینده سبزوار در مجلس تأکید کرد:

افزایش صادرات نفت و وصول درآمدهای ارزی در دولت سیزدهم/ دلال‌های بازار ارز حذف شدند

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از آغاز به کار دولت شهید رئیسی، صادرات نفت کشور حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز بود، اما پس از سه سال عملکرد دولت سیزدهم این مقدار به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به‌نقل از خبرگزاری ایرنا، بهروز محبی نجم‌آبادی درباره عملکرد دولت سیزدهم در صنعت نفت و گاز، توضیح داد: دولت شهی  رئیسی در سه سال عملکرد خود ثابت کرد که با وجود همه سختی‌ها، فشارها و تحریم‌ها و با تکیه بر توان داخلی می‌توان به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

وی افزود: یکی از مصادیق این امر در این دولت را می‌توان در حوزه نفت و انرژی مشاهده کرد، به نحوی که صادرات نفت کشور پیش از آغاز به‌کار دولت سیزدهم، حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز بود، اما پس از سه سال عملکرد دولت سیزدهم این مقدار به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: افزون بر تولید و صادرات نفت، مطالبه‌های نفتی خود را نیز با وجود همه تحریم‌ها وصول کرده‌ایم که تاثیر بسزایی در بهبود وضع ذخایر ارزی کشور داشته است.

ساماندهی بازار ارز در سه سال گذشته

محبی نجم‌آبادی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدام‌های مهم دولت شهید رئیسی در طول سه سال گذشته، بهبود وضع و ساماندهی بازار ارز است که یکی از دلایل موثر آن بهبود ذخایر ارزی کشور بود.

وی بیان کرد: در کنار وصول مطالبه‌های نفتی با دیپلماسی فعال در حوزه مسائل ارزی ما شاهد آزادسازی بخش قابل توجهی از دارایی‌های بلوکه‌شده کشور در کشورهای مختلف بودیم که این مسئله نیز تاثیر قابل توجهی در افزایش منابع ارزی کشور داشت.

دلال‌های بازار ارز حذف شدند

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با نظارت بانک مرکزی و مدیریت خوب بازار ارز، حذف دلال بازی‌ها و بازارهای فرعی فروش ارز و ایجاد شفافیت در خرید و فروش دلار و دیگر ارزهای خارجی و راه‌اندازی مرکز مبادله، شاهد ساماندهی بازار ارز در کشور بودیم.

محبی نجم‌آبادی تأکید کرد: بهبود وضع ذخایر ارزی کشور، همچنین ساماندهی بازار فروش ارز در کشور سلب شد تا ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و دارو و ارز مورد نیاز تولید و خدمات به نحو شایسته‌تری تأمین شود.

نظر شما