شناسهٔ خبر: 67783132 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: کرج امروز | لینک خبر

مجتبی حاجی قاسمی:

شرکت سرمایه‌گذاری شهرداری کرج با رویکرد حضور فعال در بازار سرمایه تاسیس می شود

دبیر اول و رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج از تصویب اساسنامه شرکت سرمایه گذاری شهرداری کرج خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج، مجتبی حاجی قاسمی در یکصد و هفتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در بررسی لایحه شهرداری در خصوص تشکیل شرکت سرمایه گذاری شهرداری کرج اظهارداشت: در این جلسه به شهرداری کرج اجازه داده شد تا مراحل تشکیل شرکت سرمایه گذاری شهرداری کرج را به شرح اساسنامه پیشنهادی پیگیری و با تشکیل این شرکت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی را منحل نماید.

این شرکت که به ابتکار و پیشنهاد شورای اسلامی شهر کرج تاسیس خواهد شد اولین تجربه شهرداری کرج برای حضور در بازار سرمایه است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: شهرداری کرج به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و یک بنگاه که دارای نظام درآمد و هزینه است باید از فرصت‌های سرمایه گذاری خصوصا در بازار سرمایه و نیز روش های نوین تامین مالی حداکثر بهره را ببرد.  

حاجی قاسمی اذعان کرد: پس از تصویب اساسنامه و طی تشریفات قانونی با تشکیل رسمی شرکت سرمایه گذاری، سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی فعلی منحل و تمامی وظایف سازمان مذکور به این شرکت واگذار خواهد شد.

وی افزود: انحلال سازمانی که ذیل ماده ۵۴ قانون شهرداری‌ها تاسیس شده و حتی قادر به تامین هزینه‌های جاری خود نیز نیست و طی ۷ سال گذشته هیچ دستاوردی برای شهر کرج نداشته است و جایگزینی آن با شرکتی که تابع قانون تجارت است و ساختار مستقلی دارد فرصت مناسبی برای تغییر رویکرد شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری است که امید است پایه‌ای برای مشکلات موجود در این بخش شود.

نظر شما