شناسهٔ خبر: 67782957 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

چاپ ۷۷ عنوان کتاب در لرستان طی سه‌ماهه اول امسال - اکونیوز

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از چاپ ۷۷ عنوان کتاب در این استان طی سه‌ماهه اول امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمید گودرزی مهر ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: موضوع چاپ در صنعت برنامه مهمی در مباحث فرهنگی است، زیرا بسیاری از تولیدات و کارها به‌واسطه این صنعت قابلیت عرضه پیدا کرده و در تولید و اشتغال نقش بسیار پررنگی دارد.

وی با اشاره به رشد کیفی و کمی سه‌ماهه اول ۱۴۰۳ نسبت به فصل مشابه پارسال، اضافه کرد: طی سه‌ماهه اول سال جاری ۷۷ عنوان کتاب در استان منتشر شده که براین‌اساس درصد تغییر نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد بوده است.

کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، تعداد شمارگان کتب منتشر شده در سه‌ماهه اول امسال را ۵۸ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب اعلام کرد و گفت: همچنین از لحاظ درصد تغییر شمارگان و تیراژ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۵ درصد رشد داشته‌ایم.

گودرزی مهر، در ادامه با اشاره به اهمیت صنعت چاپ، بیان کرد: این صنعت در سرتاسر جهان راهبردی مهم و مؤثر در اشتغال بوده و متحول‌کننده اقتصاد محسوب می‌شود که برای آینده اقتصاد کشور می‌تواند جزو صنایع راهبردی باشد تا سبب ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری و صادرات شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با کاهش مشکلات این صنعت، شاهد رشد و شکوفایی و ارتقای آن در کشور و سطح بین‌المللی باشیم.

نظر شما