شناسهٔ خبر: 67782721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه هزار و ۲۰۰ زائر خراسان جنوبی در سامانه سماح ثبت نام کردند

بیرجند - ایرنا - مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون سه هزار و ۲۰۰ نفر در استان برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.

صاحب‌خبر -

حسین دستگردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت نام از زائران عتبات عالیات از ۱۷ تیر ماه اولین روز محرم در سامانه مدیریت اربعین حسینی (سماح) به نشانی samah.haj.ir آغاز شد و ادامه دارد.

وی بیان کرد: افرادی که قصد تشرف به پیاده روی اربعین را دارند باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و با انتخاب بسته بیمه‌ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه، خود را تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: از مجموع افرادی که تاکنون در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، ۲ هزار و ۹۶ نفر وسایل نقلیه شخصی، ۹۰۲ نفر اتوبوس و مابقی قطار، تاکسی و هواپیما را برای سفر انتخاب کرده‌اند.

وی تاکید کرد: زائران قبل از شروع ثبت نام، تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز همچنین مرز خروجی و مرز ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند.

دستگردی افزود: امسال سه بسته بیمه‌ای ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومانی در سامانه سماح بارگذاری شده که توصیه می‌کنیم زائران، بیمه کامل‌تر را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر حداقل به مدت ۶ ماه است بنابراین متقاضیانی که فاقد گذرنامه معتبر هستند از اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام‌ کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: به متقاضیان تاکید می‌کنیم برای تشرف به عتبات عالیات حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند همچنین ثبت نام و اخذ یا تمدید گذرنامه خود را به روزهای پایانی صفر موکول نکنند.

وی افزود: پرداخت ارز به زائران از هفتم مرداد توسط بانک‌های مربوطه شروع می‌شود که منوط به ثبت نام در سامانه سماح است و گرفتن بلیط هواپیما و قطار نیز منوط به ثبت نام در این سامانه است تا زائران سفری ایمن داشته باشند.

دستگردی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر از استان خراسان جنوبی به سفر اربعین اعزام شدند که با توجه به افزایش این تعداد نسبت به سال‌های قبل‌تر، پیش بینی می‌کنیم امسال نیز شاهد افزایش زائران باشیم.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی هم گفت: متقاضیان گذرنامه جدید زیارتی اربعین فقط می‌توانند از طریق سامانه کاربردی "پلیس من" به نشانی police man.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

سرهنگ علی زنگویی با بیان این که هزینه صدور گذرنامه زیارتی ۶۵۰ هزار ریال است افزود: افرادی که مهلت گذرنامه عادی آنان به پایان رسیده است، می‌توانند از ۲ طریق دفاتر پلیس + ۱۰ و سامانه کاربردی "پلیس من" نسبت به درخواست گذرنامه جدید عادی اقدام کنند.

وی اظهار کرد: گذرنامه‌های زیارتی تا پنج سال اعتبار دارد و برای مسافرت به کشور عراق به منظور زیارت عتبات عالیات در همه روزهای سال قابل استفاده است.

این مقام انتظامی گفت: زائران اربعین که گذرنامه‌های عادی دارای کمتر از شش ماه اعتبار در دست دارند با گذرنامه مذکور امکان سفر به کشور عراق ندارند و باید برای صدور گذرنامه جدید اقدام کنند.

نظر شما