شناسهٔ خبر: 67782706 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطرح شد؛

حضور ۱۵۰ قاری در کاروان قرآنی اربعین/ امسال ۲۰ قاری ممتاز قرآن کریم از ایران به سفر حج مشرف شدند

نماینده رئیس نهاد‌های قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری در شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مورد حضور قاریان در ایام اربعین گفت: متناظر با کاروان قرآنی اعزامی به حج از حدود ۱۰ سال قبل کاروانی قرآنی اربعین نیز راه‌اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، شصت‌ودومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور حجج اسلام «عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و «محمد قمی» رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و سایر اعضا در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این نشست «سید مهدی مصطفوی» قائم‌مقام معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری نیز به حضور کاروانی از قاریان قرآن در ایام حج اشاره کرد و اظهار داشت: امسال ۲۰ قاری ممتاز قرآن کریم از ایران به سفر حج مشرف شدند، این کاروان برنامه‌های قرآنی خوبی را در کاروان‌های ایرانی و غیر ایرانی اجرا کردند. حتی بر اساس تعامل خوبی که با این عزیزان داشتیم، تلاوت آیاتی با موضوعات اهمیت وحدت مسلمین، موضوع برائت، بحث مقابله با ظلم، مقاومت و … را تاکید کردیم تا در قالب یک کلیپ کمتر از دو دقیقه در یک مکان مقدس مثل مسجدالنبی، مسجدالحرام، اُحُد و … به تلاوت بپردازند.

وی افزود: این کلیپ‌ها بالغ بر ۱۰۰ عدد شده است و با ترجمه زیرنویس به زبان‌های مختلف منتشر خواهیم کرد. اگر دوستان در دستگاه‌ها کار ویژه روی این کلیپ‌ها دارند، فیلم خام نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

در ادامه این بحث «سید علی سرابی» نماینده رئیس نهاد‌های قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری در شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه کاروان قرآنی نور همواره مورد عنایت مقام معظم رهبری بوده است، گفت: در دوره‌های اول تعداد اعضای این کاروان بالغ بر ۱۰۰ نفر بود، اما در این سال‌ها به دلیل محدودیت کاهش یافته است.

وی افزود: برخی مسئولان در بعثه مقام معظم رهبری در امور حج اصرار داشتند با توجه به محدودیت و تراکم متقاضیان حج از تعداد اعضای کاروان قرآنی نور کاسته یا حتی این کاروان کلاً حذف شود که دفتر مقام معظم رهبری شدیداً اصرار به برقراری داشتند، چراکه از قدیم‌الایام شیعه متهم به انس کم با قرآن کریم بوده است، اعزام این قاریان به حج این ادعا را منتفی می‌کند.

سرابی اظهار داشت: متناظر با کاروان قرآنی اعزامی به حج از حدود ۱۰ سال قبل کاروانی قرآنی اربعین نیز راه‌اندازی شده و طی آن قاریان ممتاز قرآن کریم در ایام اربعین با حضور در موکب‌ها و حرم‌های مطهر ائمه (ع) به تلاوت می‌پردازند. با اطلاعات و آماری که دوستان ارائه داده‌اند، امسال در کاروان قرآنی اربعین بالغ بر ۱۵۰ قاری حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما