شناسهٔ خبر: 67782408 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی(ع) با رنگ و بوی شهید سلیمانی 

لیلا امیدی

استاندار کرمان از برگزاری بیست‌ویکمین اجلاس پیرغلامان حسینی در تاریخ 9 تا 11 مرداد خبر داد و گفت: شعار امسال این اجلاس «کرمان حسین آباد ایران» است خواهد بود. در این دوره از ۲۰ پیر غلام در عرصه ملی و کشوری، ۱۰ نفر پیر غلام در عرصه بین‌الملل و دو نفر هم پیرغلام از استان کرمان تجلیل می‌شود. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد مهدی فداکار- استاندار کرمان- امروز دوشنبه (۱ مرداد) در نشست تشریح برنامه های «بیست و یکمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی(ع)» که در مرکز بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد اظهار کرد: این اجلاس از ۹ تا ۱۱ مرداد ماه در استان کرمان برگزار می شود. قصد داشتیم زودتر این اجلاس را برگزار کنیم اما به دلیل شرایط کشور و انتخابات و بعد از آن محرم این اجلاس به تاخیر افتاد. اکنون هم در آستانه تدارک ایام اربعین هستیم اما این اجلاس را برگزار می‌کنیم. 

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که در این اجلاس شش کمیته برای اجرای برنامه‌ها داریم، یادآور شد: وظیفه اصلی ما پشتیبانی از این برنامه‌ها است و کمیته‌های فرهنگی و مالی و اطلاع رسانی و امنیتی و... را در این اجلاس خواهیم داشت. در حدود ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی را میزبانی خواهیم کرد. افتتاحیه این مراسم در مزار شهید سلیمانی است و سختی‌هایی دارد اما مکان بسیار خوب است.

استاندار کرمان بیان کرد: اجلاس شعرا را در روز دهم در تالار فرهنگی و هنری کرمان را برگزار می‌کنیم، روضه‌های خانگی ‌در کرمان به صورت ویژه تدارک دیده شده است و در این اجلاس به این موضوع ژرداخته‌ایم. 

استاندار کرمان تاکید کرد: با هیات‌های مهم شهر هماهنگی شده که این اجلاس به صورت ویژه مورد توجه اهالی شهر باشد.  همچنین در حسینه ثالارالله کرمان روز یازدهم اختتامیه برگزار می‌شود. از دیگر برنامه های خاص این اجلاس برگزاری مراسمی در بیت الزهرا(س) است که این خانه کودکی شهید سلیمانی است. 

در ادامه این نشست عرفان خداپرست - دبیر اجرایی اجلاس- با بیان اینکه تمام هدف ما این بود که دراین اجلاس از ظرفیت هیات‌های مذهبی استانی بهره ببریم، گفت: در تالار استانداری نشستی ویژه بانوان مداح برگزار می‌شود. همچنین تولیداتی در حوزه رسانه برای پیرغلامان خواهیم داشت. بزمی‌خوانی پیرغلامان از دیگر برنامه‌های خاص این اجلاس است. بازدید از مکان‌های گردشگری استان کرمان را هم در دستور کار داریم. شعار امسال این اجلاس «کرمان حسین آباد ایران» است خواهد بود. در این دوره از ۲۰ پیر غلام در عرصه ملی و کشوری، ۱۰ نفر پیر غلام در عرصه بین‌الملل و دو نفر هم پیرغلام از استان کرمان تجلیل می‌شود. 


 خراسان رضوی میزبان بیست و دومین اجلاس پیرغلامان حسینی(ع) 

در ادامه جواد رمضان نژاد -رئیس بیست و یکمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی(ع)- ابراز کرد: در این دوره تلاش داشتیم از افرادی بهره ببریم که در  زمینه مداحی فعال بوده‌اند، رونمایی از نشان پیرغلامان را امسال به صورت ویژه داریم. کانون مداحان، بنیاد دعبل خزاعی، جامعه ایمانی مشعر و ... شرایط را بررسی و در هیات اندیشه ورز در نهایت از جمعی که از استان‌ها معرفی شده اند انتخاب می‌شوند. از جمله ملاک‌های انتخاب شرایط سنی ۶۵ سال به بالا است و مجموعه فعالیت‌هایی که در این سال ها داشته‌اند. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات در این برنامه دخیل هستند.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی برای سال بعد این اجلاس انتخاب شده است، یادآور شد: از ۱۳ کشور از جمله هند، پاکستان، عراق، حوزه مقاومت و ...در اجلاس حضور دارند. 

در ادامه این نشست خبری محمد روح الامین- نقاش و گرافیست- گفت: وقتی قرار شد برای این اجلاس کاری انجام بدهم با بقیه فرق داشت چون خود کلمه پیرغلام انرژی و محتوا دارد. این کد و رمزی است بین کسانی که این محتوا را می‌شناسند. 

در  ادامه این نشست محمد بازوبند- یکی از پیرغلامان حسینی (ع) - با ارائه پیشنهادی گفت: پیشنهاد بنده این است که پس از برگزاری اجلاس در هر استانی یکی از میادین اصلی آن شهر ‌به نام پیرغلامی بزنند و سعی کنیم از نام پیرغلامی استفاده کنیم که پدر شهید است. 

در ادامه خانم گنجی - مسئول بانوان این دوره از اجلاس- در رابطه با فعالیت بانوان در این دوره از اجلاس گفت:  سومین نشست با روایت‌گری بانوان را داریم. در شورای راهبری بانوان در حدود ۱۰۰ نفر بانو از استان ها در این اجلاس حضور دارند که در عرصه ستایشگری و مداحی فعال هستند. 

همچنین در این اجلاس با حضور محمد روح الامین - نقاش و گرافیست، جواد رمضان نژاد- رئیس بیست و یکمین اجلاس و محمد مهدی فداکار- استاندار کرمان- از پوستر این اجلاس رونمایی شد. 

انتهای پیام

نظر شما