شناسهٔ خبر: 67782180 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اسماعیلی: سال ۱۴۰۲ پررونق‌ترین دوره فرهنگ و هنر در کشور بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقداماتی که وزارتخانه متبوعش طی سه سال گذشته در عین حال مدعی شد: سال ۱۴۰۲ پررونق‌ترین دوره فرهنگ و هنر در کشور بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی در جلسه شورای مدیران این وزارتخانه، با تاکید با اشاره به ابلاغ تاسیس بنیاد حکیم نظامی، افزود: تلاشمان بر این بوده تا فاصله صحبت کردن، تصمیم‌گیری و اجرایی کردن امور کاهش یابد. سالیانی که از محضر استاد عزیزم شهید رئیسی بهره بردم آموختم که پیگیری، برجسته‌ترین نقش را در به نتیجه رسیدن امور دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ذکر خاطره‌ای از شهید رئیسی در مورد گنجاندن بندی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، افزود: آقای رئیس جمهور بسیار دقیق بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین بیان کرد: مرجعیت حکمرانی زمانی بازمی‌گردد که فضای کار ارتقا یابد.

وزیر فرهنگ گفت: در اولین روزهای برعهده گرفتن مسئولیت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفتم اولویت اول من کروناست؛ چراکه اصحاب فرهنگ و هنر را خانه‌نشین کرده است.

وی افزود: آقای رییس جمهور در همان ایام ۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق هنر کمک کردند در حالی که کل بودجه وزارت فرهنگ در آن سال هزار و دویست میلیارد تومان بود که در نتیجه این اقدام شهید رئیسی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز طی پرداخت‌هایی در سه مرحله به اعضای صندوق اعتباری هنر کمک کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با تلاش‌هایی که انجام شد توانستیم در ایام همه‌گیری کرونا موافقت‌ مسئولان برای برگزاری حضوری نمایشگاه‌های قرآن کریم و کتاب تهران را دریافت کنیم که با زحمت دوستان در میدان به خوبی اجرا شد.

اسماعیلی با بیان اینکه پس از آن نوبت به فتنه فرهنگی سال ۱۴۰۱ رسید که سردمداران آن عمدتا چهره‌های فرهنگی، ورزشی و... بودند، ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات دوستانم در بخش‌های مختلف وزارتخانه این بود که اجازه ندادند حوزه فرهنگ و هنر تعطیل شود.

وزیر فرهنگ گفت: بزرگترین نماد فعالیت‌های فرهنگی هنری جشنواره‌هاست. در همین راستا کمیته‌ای تشکیل داده بودیم و روزانه جلساتی را برگزار می‌کردیم.

وی با اشاره به اقداماتی که منجر شد سال ۱۴۰۲ پررونق‌ترین دوره فرهنگ و هنر در کشور شود، افزود: هیچ سینما داری را ندیدم که از اقدامات انجام شده ابراز رضایت نکند. در سفر به فومن به بازدید یکی از سینماها رفتم که مسئول آن سینما گفت در تمام طول دوران فعالیتم چنین رونقی را تجربه نکرده بودم و الآن ماهانه ۸۰ میلیون تومان سود می کنم.

وزیر فرهنگ گفت: در جلسه‌ای یکی از سینماداران کرجی در سخنگاه قرار گرفت و عنوان کرد ما را از خاک بلند کردید.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اسماعیلی با اشاره به اظهارات برخی منتقدان تاکید کرد: برخی انتقاد می کردند که آثار پرفروش صرفا کمدی است در حالی که چندی بعد از آن اثری تاریخی توانست در گیشه، فروش مناسبی داشته باشد. این رونق به قدری ادامه یافت تا جایی که یکی از اهالی سینما گفته بود پیش از این فروش ۳۰، ۴۰ میلیارد تومانی استثنائی بود اما الان این میزان فروش نشانه ضعف است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما