شناسهٔ خبر: 67782163 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

چرا کامالا هریس؟

با کناره گیری بایدن و ورود احتمالی هریس خون جدیدی به حزب تزریق می شود و جوانان و اقلیت ها امیدهای جدیدی در افق خواهند دید؛ در عین حال باید عنصر عدم قطعیت ها را هم در معادلات آینده در نظر گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، هادی خسروشاهین پژوهشگر مسائل بین الملل طی یادداشتی نوشت:

با توجه به اینکه اکثریت بزرگی از دلیگیت ها و هیات های نمایندگی در کنوانسیون حزبی آگوست به بایدن تعلق دارد؛ هرگونه حمایت ساکن کنونی کاخ سفید از هر سیاستمداری جهت جانشینی فی نفسه حایز اهمیت است. از همین رو حمایت بایدن از هریس در بیست و یکم جولای را باید بسیار مهم تلقی کرد. با این حمایت وزن‌ کامالا بسیار سنگین تر از سایر نامزدهای بالقوه شد.

علت چنین حمایتی به جز تلاش بایدن برای حفظ میراث سیاسی اش این موارد است؛ اول اینکه انتقال حمایت های مالی از کمپین بایدن-هریس به کمپین هریس و زوج انتخاباتی اش آسان تر است. دوم اینکه هریس در مرکز سیاسی قرار دارد و از همین رو ارتباطات حسنه ای هم با بال چپ و هم بال راست دارد. حمایت الیزابت وارن و احتمالا طی چند روز آینده برنی سندرز از بال چپ و حمایت کلینتون ها از بال راست از هریس در همین چارچوب قابل ارزیابی است. به همین دلیل نیز هریس خیلی سریع می تواند اتحاد و اجماع را به حزب بازگرداند.

نکته دیگر به بخت و شانس انتخاباتی هریس باز می گردد؛ با وجود برخی نقاط ضعف ٫نامزدی وی می تواند در جذب آرای سیاهان و اقلیت ها بسیار تأثیرگذار باشد؛ حمایت امروز ایلهان عمر از او نیز در همین چارچوب قابل ارزیابی است. اگر فرماندار پنسسیلوانیا نیز به عنوان زوج انتخاباتی هریس برگزیده شود؛ شانس این زوج انتخاباتی برای کسب آرای برخی ایالت های چرخشی نیز افزایش می یابد.

همچنین هریس سخنور زبردست و ماهری است. هنوز سخنرانی های او در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات ها در سال بیست بیست در به وجد آوردن اقلیت های نژادی از ذهن مخاطبانش پاک نشده است.

ضمن اینکه او در مناظره ها نیز حریف دست و پا بسته ای نیست. تجربه اولین مناظره اش در دوران دانشجویی تا آخرین مناظره اش با پنس در سال ۲۰۲۰ از او فرد چیره دست در مناظرات می سازد.

علی ایحال هنوز سه ماه به انتخابات باقی مانده است و به همین دلیل هم نمی توان از هم اکنون به پیش بینی قطعی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

با کناره گیری بایدن و ورود احتمالی هریس خون جدیدی به حزب تزریق می شود و جوانان و اقلیت ها امیدهای جدیدی در افق خواهند دید؛ در عین حال باید عنصر عدم قطعیت ها را هم در معادلات آینده در نظر گرفت. به همین دلیل هم کمی باید صبور بود.

نظر شما