شناسهٔ خبر: 67781533 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کابل: اتصال قندهار به چابهار از اولویت‌های افغانستان است

تهران- ایرنا- رئیس اتاق صنایع و معادن افغانستان با تاکید بر سرمایه‌گذاری در بخش ریلی این کشور گفت: اتصال ریلی قندهار به چابهار خبری نویدبخش برای افغان‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تلویزیون ملی افغانستان، شیرباز کمین‌زاده رئیس اتاق صنایع و معادن افغانستان با اشاره به توسعه ریلی کشور، اظهار داشت: مسیری که «قندهار» را به «چابهار» وصل می‌کند، برای همه‌ افغان‌ها نویدبخش است، همه افغان‌ها باید در آن سرمایه‌گذاری و از آن حمایت کنند تا افغانستان از شرایط کنونی خارج شود.

مصطفی رضایی مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان هم اتصال «قندهار» به «چابهار» از مسیر ریلی را از اولویت‌های افغانستان دانست.

وی افزود: در سه سال گذشته حدود پنج هزار کیلومتر مسیر ریلی جدید در افغانستان ساخته شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: مسیر ریلی چابهار به میلک تا نیمه اول سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد.

این مقام افغان همچنین بیان کرد: خط ریلی قندهار به میلک و میلک به چابهار در خاک افغانستان قرار داشته و می‌تواند بخش عظیمی از صادرات افغانستان را به مقاصد غیر از ایران را نیز ممکن کند.

بر اساس گزارش وزارت حمل ونقل حکومت سرپرست افغانستان، در حال حاضر حدود ۲۳۰ کیلومتر راه آهن در سراسر افغانستان فعال است و از این مسیر ریلی روزانه صادرات قابل توجهی به کشورهای دیگر انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، عبدالسلام جواد آخندزاده سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست طالبان بر گسترش صادرات و واردات افغانستان از مسیر چابهار تاکید دارد.

نظر شما