شناسهٔ خبر: 67781361 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در همایش تجلیل از دست اندرکاران راهیان نور و راهیان پیشرفت؛

سردار سلیمانی: اردوهای راهیان نور و پیشرفت بهترین جهاد تبیین است

سردار سلیمانی گفت: راهیان نور متعالی و پیروزی‌بخش است به‌گونه‌ای که باید آن را گسترش دهید لذا بهترین روش تبلیغ و جهاد تبیین برای دانشجویان و دانش‌آموزان اردوهای راهیان نور و پیشرفت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز دوشنبه، ۱ مرداد ماه در همایش تجلیل از دست اندرکاران و برگزیدگان راهیان نور و راهیان پیشرفت ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: ما اگر دقیق به جهاد تبیین بپردازیم می‌بینیم که راهیان نور نرم افزار انقلاب اسلامی است.

وی افزود: جهاد تبیین یک چتر گسترده‌ای است که فهرستی از نرم افزارها ذیل آن قرار می‌گیرند که راهیان نور و پیشرفت هر کدام یکی از نرم افزارها است.

سردار سلیمانی در ادامه در مقایسه‌ای بین آنچه در سال‌های ۱۳۲۰ و ۱۳۵۹ در کشور رخ داد، گفت: از زمان تجاوز رسمی و گسترده ارتش بعثی عراق که در ۳۱ شهریور ۵۹ صورت گرفت تا به امروز ۴۴ سال می‌گذرد؛ جنگی که با بمباران فرودگاه مهرآباد تهران به صورت رسمی آغاز شد و این در حالی بود که حدود یک سال و نیم از عمر انقلاب اسلامی در ایران می‌گذشت و به دلیل شرایط انقلابی حاکم بر کشور، فاقد یک ارتش منسجم بودیم.

وی عنوان کرد: اما در شهریور ۱۳۲۰ که کشورمان به اشغال درآمد، ۱۶ سال از حکومت رضا پهلوی می‌گذشت و از ارتشی قدرتمند برخوردار بود؛ ولی با وجود این، کشور بدون هیچ‌گونه مقاومتی در برابر بیگانگان به اشغال درآمد و فرمانده کل قوا بدون هیچ‌گونه قید و شرطی تسلیم شد و سربازان ارتش سلاح‌های خود را در قبال دریافت غذا به عشایر دادند و به شهرهای خود بازگشتند؛ البته رضا خان از ترس تسلیم نشد، بلکه چون نوکر بود، بیگانگان به او دستور دادند که تسلیم شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی در استان ما هیچ کارخانه‌ای وجود نداشت و تنها یک کارخانه قند بود که توسط دشمن بعثی بمباران شد.

وی تصریح کرد: در ۳۱ شهریور سال ۵۹ که دشمن بعثی بر ما حمله کرد و با اینکه نزدیک به ۲ سال از پیروزی انقلاب گذشته بود اما دیدید که کشور در برابر دشمن تسلیم نشد و همه ملت در برابر آن ایستادند و رمز این کار در مدیریت حضرت امام (ره) بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) مکتب ارزشمند دفاع مردم پایه و عاشورایی را در برابر بیگانگان شکل داد و از درون آن یک نسخه شفا بخشی را برای آزادگان جهان در نظر گرفت به نحوی که امروز این نسخه باعث شکل‌گیری جبهه مقاومت و ترویج فرهنگ مقاومت در بین همه ملت‌های مسلمان شده است.

سردار سلیمانی در پایان مطرح کرد: راهیان نور متعالی و شفا بخش، پیروزی بخش است به گونه‌ای که باید آن را گسترش دهید لذا بهترین روش تبلیغ و جهاد تبیین برای دانشجویان و دانش آموزان راهیان نور و پیشرفت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، گفت: باید شبکه‌سازی خود را در راستای گسترش راهیان نور تقویت کنیم و تعاملات خود را با سایر دستگاه‌های حاکمیتی افزایش دهیم؛ البته برای تحقق این موضوع از ظرفیت‌های مردمی هم استفاده خواهیم کرد و در کنار این تلاش‌های هوشمندانه از ظرفیت فرهنگ و هنر و رسانه هم استفاده حداکثری را خواهیم برد.

نظر شما