شناسهٔ خبر: 67781214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده:

رشد ۲.۵ برابری درآمد موقوفات شهرستان خدابنده

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده گفت: در سال ۱۴۰۲ عایدات موقوفات این شهرستان به علت بروزرسانی قراردادها و ایجاد درآمدهای جدید ۲.۵ برابر نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،علی ذوالقدری در شورای اداری مدیران اوقاف استان،‌ اظهار کرد: موقوفه قیدار نبی به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین موقوفه استان زنجان دارای نیات مختلف از جمله تامین هزینه های بقعه حضرت قیدار نبی (ع)، کمک به محصلین علوم دینی و کمک به نیازمندان است.

وی افزود: نهاد وقف به عنوان متصدی امور اراضی و املاک وقفی وظیفه دارد موقوفات را به درآمد پایدار و کافی برساند و از محل این درآمدها نیات مدنظر واقف را که در وقف نامه درج شده است اجرا کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با انجام فعالیت های متعدد درصدد بهبود وضعیت موقوفات و افزایش بهره وری آنهاست تا از طریق اجرای شایسته نیات واقفان موجب گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری ماندگار در جامعه شود.

ذوالقدری اظهار داشت: در سال جاری ۷۰۰ بسته غذایی شامل برنج، روغن، رب، ماکارونی، قند و چای به ارزش هرکدام ۱۰ میلیون ریال و در مجموع هفت میلیارد ریال از محل درآمد موقوفه قیدار نبی (ع) و موقوفات شاخص دیگر مثل موقوفات زنده یادان امیر نظام قره گوزلو و سلیمان بیک خریداری و جهت تحویل به موسسات و نهادهای خیریه تحویل شد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ عدد از این بسته ها به کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و انجمن های خیریه خصوصی، پنج مسجد شاخص دارای مرکز نیکوکاری، مرکز نگهداری از معلولان، موسسه‌ آبشار عاطفه ها، بنیاد فرزانگان و پیشکسوتان، انجمن بیماران کلیوی، مرکز افق بقعه حضرت قیدار نبی (ع)، انجمن همیاران زنجان، انجمن حمایت از کارگران خدابنده، انجمن خیریه مهرانه، انجمن حمایت از زندانیان، موسسه خیریه روستای عینجیک و انجمن نابینایان اختصاص یافت تا در میان خانواده های تحت پوشش خود توزیع شود و ۲۰۰ بسته نیز به خانواده های مراجعه کننده به اداره اوقاف توزیع خواهد شد.

این مسئول با یادآوری اینکه در شهرستان خدابنده ‌۴۲۱ مسجد و حسینیه، ۶۲ امامزاده و بقعه متبرکه و ۱۰۹ موقوفه وجود دارد، گفت: در سال ۱۴۰۲ عایدات موقوفات این شهرستان به علت بروزرسانی قراردادها و ایجاد درآمدهای جدید ۲.۵ برابر نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما