شناسهٔ خبر: 67780783 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

«عملیات یافا»؛ خنجر یمنی بر قلب تل‌آویو

عملیات پهپادی ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی نشان داد این رژیم حتی با اتکا به قدرت متحدانش نیز دیگر نمی‌تواند امنیت خود را حفظ کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، عملیات نظامی غافلگیرانه پهپاد «یافا»، با سلاح جدید نیروهای مسلح یمن در 20 ژوییه (30 تیر 1403) در حمله به تل‌آویو به صدر اخبار رسانه‌های جهان رفت. رسانه‌های جهان از کیفیت این سلاح جدید و قدرت هدف‌گیری دقیق آن بهت‌زده شدند.

 

.

 

ساعاتی پس از این حمله سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی رسمی ارتش و نیروهای مسلح یمن در جمع راه‌پیمایان میدان «سبعین» صنعا حاضر شد و ضمن تأیید حمله بامدادی روز جمعه به شهر تل‌آویو، از اجرای عملیاتی علیه کشتی‌ لوبوویا در خلیج عدن که راهی بنادر فلسطین اشغالی بود، خبر داد. وی دراین‌باره گفت: «نیروی دریایی و یگان موشکی و یگان پهپادی ارتش و نیروهای مسلح یمن با کمک و یاری خداوند عملیات نظامی کیفی مشترکی را در خلیج عدن انجام دادند و در آن کشتی لوبوویا را با موشک بالستیک و پهپاد با موفقیت هدف قرار دادند.»

یمن , تل آویو ,

 این عملیات نظامی بی‌سابقه‌ و حامل پیام‌های متعددی بود و در عین حال معادله جدیدی را از سوی یمنی‌ها به اسرائیل تحمیل کرد و رژیم صهیونیستی را در عمق خود به حالت آماده‌باش درآورد. این عملیات 9 ماه بعد از عملیات طوفان الاقصی و در انتقام کشتارهایی انجام شد که اخیراً این رژیم در غزه مرتکب شده است.

یمن , تل آویو ,

در همین راستا ضیف‌الله الشامی، وزیر اطلاع‌رسانی دولت موقت یمن با اشاره به عملیات نیروهای مسلح یمن علیه اسرائیل گفت: «پیام عملیات ما این است که رژیم صهیونیستی به‌هیچ‌وجه در امنیت نخواهد بود. عملیاتی که صبح جمعه در منطقه یافا و در نزدیکی سفارت آمریکا صورت گرفت، حامل پیام‌های متعددی است؛ اول این‌که هر هدفی را در هر مکان و در هر زمان که اراده کنیم، به آن حمله می‌کنیم، موشک‌ها و پهپادهای ما امروز از این قدرت برخوردار است تا به دورترین نقاط برسد، علاوه بر تعیین هدف که نقش بسیار مهمی در این عملیات داشت، زمان‌بندی عملیات نیز که پس از جوسازی صهیونیست‌ها حول پیروزی و بازدید نتانیاهو از رفح انجام شد نیز حائز اهمیت است.»

یمن , تل آویو ,

«سرتیپ جلال الرویشان»، معاون نخست وزیر یمن در امور دفاعی و امنیتی هم دراین‌باره به خبرنگار تسنیم در صنعا گفت: «عملیات پهپادی نیروهای مسلح و ارتش یمن در یافا و عمق اسرائیل، به این معنی است که هیچ منطقه امنی داخل رژیم صهیونیستی وجود ندارد. رژیم صهیونیستی باید بداند که اگر رهبر یمن بگوید و مردم یمن بیرون بیایند و نیروهای مسلح یمن وارد عمل شوند، هیچ‌کس جلودار اهداف موجود در عمق اسرائیل و سایر نقاط نخواهد بود. بی‌شک عملیات‌های آینده گسترده‌تر، بزرگ‌تر و عظیم‌تر است و مناطق دیگری را شامل خواهد شد.»

یمن , تل آویو ,

«نوح جلاس»، خبرنگار یمنی دراین‌باره گزارش داد: «عملیات امروز در عمق پایتخت رژیم صهیونیستی، حامل پیام‌های متعددی است، از جمله این‌که هزینه ادامه جنایات رژیم صهیونیستی افزایش خواهد یافت و یمن با اتخاذ رویکردهای جدید جبهه داخلی این رژیم را هدف قرار داده است. این مسئله، هزینه جنایات رژیم صهیونیستی را دوچندان خواهد کرد، همچنین نشان می‌دهد که نه آمریکا و نه غرب و نه هیچ‌کس دیگری توان حمایت و پشتیبانی از این رژیم را ندارد.»

«علی حسین قضبان»، نماینده وزارت ورزش و جوانان یمن گفت: «پهپاد ما سحرگاه به هدف رسید و ما نیز صبح‌گاه به اینجا آمدیم تا تأکید کنیم آنچه به تل‌آویو رسید، هدف راهبردی مرحله آینده خواهد بود. صهیونیست‌ها باید بفهمند که مردم یمن گزینه‌های قدرتمندتری روی میز دارند و در صورت عدم‌پایان محاصره نوار غزه باید شاهد زیان‌ها و خسارات بیشتری باشند.»

انتهای پیام/+

برچسب‌ها:

نظر شما