شناسهٔ خبر: 67780661 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:

۱۱ میلیون نفر از مسابقات طرح زندگی با آیه‌ها استقبال کردند

سمانه نوری زاده قصری

شصت و دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور اعضا برگزار شد و در این مرحله شورای توسعه فرهنگ قرآنی به حذف و اضافه دستگاه های بی فایده اقداماتی را به تصویب رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شصت و دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور ححج اسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمد قمی، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و سایر اعضا در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ارائه گزارش از طرح زندگی با آیه‌ها

در ابتدای این جلسه و پیش از طرح دستورها، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به ارائه گزارش کوتاهی در مورد طرح زندگی با آیه‌ها پرداخت و گفت: گام اول این طرح در ماه مبارک رمضان به مرحله اجرا درآمد و حدود ۱۱ میلیون نفر از طریق این طرح وارد مسابقات مربوط به آن شدند، این تعداد از یک تا ۳۶۰ مسابقه شرکت کرده بودند، به طوری که عدد آزمون نهایی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود.

دبیر ستاد راهبری تدبر در قرآن کریم «روزآمد کردن» و «پیگیری امور» را دو رویکرد طرح زندگی با آیه‌ها در این ماه‌ها معرفی کرد و افزود: در زمینه روزآمد کردن، یکی از مباحث، بحث پژوهش آیات بود. در همین راستا ۲۰۰ آیه، ناظر بر مباحث اصلی و روز جامعه، انتخاب کردیم. در این زمینه و در گام اول روی منظومه فکری مقام معظم رهبری حرکت کردیم، اما برای اینکه کار با قوت انجام شود، آثار و منظومه فکری حضرت امام خمینی (ره)، شهید آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله جوادی آملی و مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی را هم از لحاظ کمی و کیفی بررسی خواهیم کرد تا ببینیم این حضرات، چه آیات و روایاتی را در سخنان و در منظومه فکری خود مطرح کرده‌اند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: ناظر بر پیگیری امور هم رویکرد ما به این سمت رفت که قله اتفاق زندگی با آیه‌ها ماه مبارک رمضان است، اما مقرر شد مناسبت‌های دیگر را هم جدی بگیریم، بر همین اساس از دهه کرامت تا عید غدیر و عروج شهید آیت‌الله رئیسی و نیز ماه محرم را به آیات قرآن کریم گره زدیم و برای آن تولیدات مختلفی داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه بحث دانش‌آموزی را بیشتر جدی خواهیم گرفت، تصریح کرد: یک دور کل کتب درسی را با محوریت آیات بررسی کردیم تا بتوانیم یک پروژه مجزا برای دانش‌آموزان داشته باشیم، در کنار این سعی بر تقویت بحث فضای مجازی شده است.

نظر شما