شناسهٔ خبر: 67780591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دمای قم در پنج روز آینده افزایشی است

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم با بیان اینکه گرمای هوا تداوم دارد، گفت: دمای هوا در پنج روز آینده در سراسر این استان افزایشی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

مهران حیدری عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: انتظار می‌رود تا روز پنجشنبه هفته جاری دمای هوا روند افزایشی داشته باشد و به ۴۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد و بر همین اساس شبها و روزهای نسبتا گرم‌تری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: از روز پنجشنبه تا روز دوشنبه هفته آینده دمای هوا تقریبا در حدود ۴۴ و ۴۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و از روز دوشنبه روند افزایشی متوقف می‌شود.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه جمکران با ثبت ۴۴.۳ و دستجرد با ۲۲.۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان قم گزارش شده‌است.

حیدری در ادامه با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، بیان کرد: از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری وزش باد نسبتا شدید همراه با نفوذ گردوخاک استان را فراخواهد گرفت.

وی افزود: سرعت وزش باد ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت با جهت شرقی خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز و فردا آسمان قم صاف و از بعدازظهر با افزایش ابر و در برخی ساعات با وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک همراه خواهد شد.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

نظر شما