شناسهٔ خبر: 67780568 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار شهدای غزه از مرز ۳۹ هزار نفر گذشت

تهران-ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین با انتشار جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) ۳۹ هزار و شش شهروند فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه عصر امروز دوشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۳ مورد کشتار علیه غیرنظامیان در این منطقه شد که در نتیجه آن ۲۳ نفر شهید و ۹۱ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۹ هزار و ۶ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و ۸۱۸ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که تا این لحظه نیز تعدادی از قربانیان زیر آوار و در خیابان‌ها مانده و نیروهای امدادی امکان رسیدن به آن‌ها را ندارند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه همچنین آمار ویژه‌ای از جنایت امروز رژیم صهیونیستی در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه منتشر و اعلام کرد که در نتیجه جنایت‌های رژیم اشغالگر در این منطقه از ساعات اولیه صبح امروز تاکنون ۳۷ شهید فلسطینی به بیمارستان ناصر انتقال داده شده و بیش از ۱۲۰ نفر دیگر مجروح شدند که وضعیت برخی از آن‌ها وخیم است.

پس از گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

نظر شما