شناسهٔ خبر: 67780260 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

چراغی عنوان کرد؛

مجلس دوازدهم پیگیر مطالبات پرستاران خواهد بود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر حمایت مجلس دوازدهم از مطالبات بر زمین مانده جامعه پرستاری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله چراغی، روز دوشنبه در دومین اجلاس هیأت مدیره‌های نظام پرستاری کشور در تهران، اظهار کرد: کرونا ثابت کرد که درمان و مراقبت اهمیت ویژه‌ای دارد و هر انسان منصفی در کشور باید این را درک کند که در دوران کرونا چه اتفاقی افتاد و چقدر همکاران نظام سلامت متحمل سخت‌ترین و شدیدترین مشکلات روحی و روانی بودند.

وی افزود: قطعاً پرستاران باید بر حقوق خود استوار بمانند و پیگیری کنند. در این کشور همه مسائل با تلاش و کوشش و پیگیری حل می‌شود اما تا زمانی که اولویت مشکلات حوزه پرستاری را ندانیم قابل حل نخواهد بود.

چراغی ادامه داد: جامعه پرستاری از وعده و وعید گذشته و فصل اجرا و عمل است. ما در مجلس از وزرا و آقای دکتر پزشکیان به حق حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: به عنوان نمایندگان مردم در حوزه بهداشت و درمان هر طرحی که به جامعه پرستاری کمک کند را مورد حمایت قرار خواهیم داد البته ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس پروتکلی را برای ابراز مخالفت و موافقت خواهیم داشت اما قطعاً در نقطه‌ای که بتوانیم به انتخاب وزیر بهداشت خواهیم پرداخت‌.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سال ۸۶ توسط سه رئیس جمهور پیگیری شده و باید جزو اولویت‌های پرستاران باشد. اولویت دوم رفع کمبود پرستار است که به عنوان یک غده چرکین دل پرستاران و کارکنان را آزرده کرده است. ما افزایش بی‌رویه تعداد تخت‌های بیمارستانی داشته‌ایم و بازگشایی بیمارستان‌ها را بدون اینکه برنامه‌ریزی برای تأمین پرستار داشته باشیم در کل کشور انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: در برخی شهرها نتوانستیم امکانات رفاهی برای پزشک و پرستار ایجاد کنیم و نتوانستیم از حقوق قشر پرستار دفاع کنیم و بنابراین این موضوع منجر به بروز نارضایتی شده است. اگر پزشکان و پرستاران را نادیده بگیریم در سال‌های آینده مجبوریم از کشورهای دیگر پزشک و پرستار وارد کنیم.

چراغی تصریح کرد: قول می‌دهیم در کنار پرستاران که مطالبات به حقی دارند حضور داشته باشیم و مطالبات آنها را قانونی و صحیح می‌دانیم و استحضار داریم که در برخی عرصه‌ها این مطالبات نادیده گرفته شده است اما ما با امید و اشتیاق پیگیر مطالبات خواهیم بود.

نظر شما