شناسهٔ خبر: 67780057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تصویب برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی زریوار مریوان تصویب برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی زریوار مریوان

معاون طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی زریوار مریوان در سطح ملی و استانی مصوب شده و دارای پشتوانه قوانین بالادستی است.

صاحب‌خبر -

یوسف علی‌احمدی با بیان اینکه برنامه جامع برای تالاب زریوار مریوان در سطح ملی و استانی مصوب شده گفت: تالاب‌ها سالانه حداقل ۴.۹ میلیارد دلار ارزش خدماتی برای کشور ایجاد می‌کنند.

معاون طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: براساس مطالعات بانک جهانی در سال ۲۰۰۲ میلادی در ایران هزینه خسارت‌های ناشی از تخریب تالاب‌ها برابر با ۳۵۰ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه ارزش اکولوژیک تالاب‌ها ۱۰ برابر جنگل‌ها و ۲۰۰ برابر زمین‌های زراعی است، افزود: تالاب های مانند شادگان و هورالعظیم  معیشت بیش از ۷۰ هزار خانوار را تامین می کرد.

وی گفت: افزایش تعداد ، تنوع مصرف کنندگان ، بهره برداران و رشد روند استفاده از منابع یکی از اصلی مشکلات تالاب هاست.

شرایط مطلوب دریاچه زریوار

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان نیز گفت : بیشترین همراهی و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان طی ۲ سال اخیر با اداره کل محیط زیست استان در زمینه حفاظت از تالاب بین المللی زریوار داشته ایم.

وی با بیان اینکه با توجه به بارندگی های امسال که بعد از هشت سال شاهد آن بودیم تالاب زریوار در شرایط مناسبی قرار گرفته است افزود : بارندگی‌ها موجب شد بخشی از دخل و تصرف‌هایی که در ضلع جنوبی تالاب اتفاق افتاده بود به زیر آب رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان بیان کرد: در راستای استفاده از ظرفیت گردشگری تالاب، براساس دستورالعمل موجود، فراخوان سرمایه گذاری محدوده ۱۵ هکتاری از تالاب را بر مبنای طرح مطالعات تالاب منتشر کرده ایم.

نظر شما