شناسهٔ خبر: 67779958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش تبیین اندیشه شهیدان صیاد شیرازی و قرنی در کرمان برگزار شد

کرمان - ایرنا - همایش تبیین اندیشه‌ها و سیره عملی و اخلاقی فرماندهان شهید سپهبد محمد ولی قرنی و سپهبد علی صیاد شیرازی امروز(دوشنبه) با حضور جمعی از مسئولان، فرماندهای نظامی و انتظامی و خانواده شهدا در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این همایش همچنین یاد و خاطر شهدای خلبان سرلشکر عباس بابایی و سرلشکر عباس دوران گرامی داشته شد.

در این همایش کتاب "در مسیر حق، سیره و سبک زندگی شهید علی صیاد شیرازی" نوشته وحید احمدی که به پنج زبان زنده دنیا ترجمه شده است نیز رونمایی شد.

همایش تبیین اندیشه شهیدان صیاد شیرازی و قرنی در کرمان برگزار شد رونمایی از کتاب "در مسیر حق، سیره و سبک زندگی شهید علی صیاد شیرازی"

سرتیپ دوم عباس ملکی زاده جانشین قرارگاه منطقه ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش در این همایش با اشاره به خدمات شهید سپهبد ولی الله قرنی گفت: این شهید ۲ بار علیه رژیم شاه اقدام کرد و چون در جمع انقلابیون بود از ارتش اخراج شد.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی نیز قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، همچنین در زمان جنگ فعالیت های مشخص داشت؛ این شهید بزگوار طراحی عملیات بیت‌المقدس با سرداران رشید سپاه انجام داد و در عملیات مرصاد با تیزپروازان ارتش جمهوری اسلامی دیدیم که با منافقین چه کردند.

همایش تبیین اندیشه شهیدان صیاد شیرازی و قرنی در کرمان برگزار شد سرتیپ ملکی زاده جانشین قرارگاه منطقه ای جنوبشرق نزاجا

وی همچنین گوشه ای از خدمات شهیدان عباس دوران و عباس بابایی را تشریح کرد و گفت: ما شهدای زیادی در نیروی هوایی تقدیم انقلاب کردیم و یک هزار و ۲۸۹ نفر نیروی هوایی جمهوری اسلامی شهید دارد که با توجه به آمار پرسنل نیروی هوایی بیشترین شهید در میان یگان ها متعلق به این نیرو است.

جانشین قرارگاه منطقه ای جنوبشرق نزاجا افزود: از شهدای نیروی هوایی تعداد ۲۱۴ شهید خلبان بودند که ۹ نفر متعلق به استان کرمان هستند و در تمامی عملیات ها، پشتیبانی با نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بوده است.

در همایش تبیین اندیشه‌ها و سیره عملی و اخلاقی فرماندهان شهید سپهبد محمد ولی قرنی و سپهبد علی صیاد شیرازی از ۱۶ نفر برگزیده با اهدای لوح قدردانی شد.

همایش تبیین اندیشه شهیدان صیاد شیرازی و قرنی در کرمان برگزار شد

همچنین در این همایش از تعدادی از پیشکسوتان ایثارگر و خانواده شهدای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نیز تجلیل به عمل آمد.

نظر شما