شناسهٔ خبر: 67779897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

رانندگی در شهر پر ترافیک و شلوغی مثل مشهد، فعالیتی سخت و دشوار است

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به شصتمین سالگرد تاسیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: رانندگی در شهر پر ترافیک و شلوغی مثل مشهد، آن هم برای ساعت‌های طولانی، فعالیتی سخت و دشوار است.

صاحب‌خبر -

ایمان فرهمندی امروز دوشنبه یکم مرداد در آغاز یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، ضمن تسلیت ایام عزای اهل‌بیت(ع)، اظهارکرد: فضای شهر به ویژه در دهه اول ماه محرم، فضای بسیار معنوی و چهره شهر به بهترین شکل ممکن متناسب با ایام عزاداری اباعبدا... بود.

وی افزود: به معنای واقعی کلمه، حسینیه‌ای به وسعت یک شهر را در این ایام شاهد بودیم، و یکی از زیباترین جلوه‌ها، ایجاد فضاهای خانوادگی در کنار ایستگاه‌ها و موکب‌های سطح شهر برای عزاداری بود.

فرهمندی افزود: اگر نهضت عاشورا همچنان در دل امت مسلمان زنده و در تاریخ ماندگار و مانا است، ریشه در همین پیوند مردمی و پیوست اجتماعی دارد.

وی در ادامه با اشاره به شصتمین سالگرد تاسیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اظهارکرد: همکاران ما در این حوزه، جزو فعال‌ترین و پرتلاش‌ترین افرادی هستند که از نخستین ساعات روز تا آخرین ساعت، هرروز، تعطیل و غیرتعطیل، در سرما و گرما، در زیر آفتاب گرم تابستان و برف زمستان، خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه رضوی را بر عهده دارند.

فرهمندی گفت: رانندگی در شهر پر ترافیک و شلوغی مثل مشهد، آن هم برای ساعت‌های طولانی، فعالیتی سخت و دشوار است؛ رانندگان ناوگان اتوبوسرانی با اتوبوس‌های ۱۴ و ۱۲ متری در این  شهر شلوغ از صبح تا شب،  ۸ الی ۱۲ ساعت تردد می‌کنند و زحماتشان غیر قابل بیان است.

وی ادامه داد: افراد بسیاری نیز  در حوزه تعمیر و نگهداری و پشتیبانی و ... فعالیت دارند تا خدمات‌رسانی شایسته‌ای به شهروندان صورت گیرد. همچنین در سایر حوزه‌های حمل و نقل از جمله تاکسیرانی  قطار شهری و ... نیز این حجم خدمات قابل تقدیر است.

ساماندهی اراضی پادگان ارتش آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفت

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری «جهانشهر» اشاره داشت و گفت: ساماندهی اراضی و انتقال پادگان ارتش، ثمره یک توافق سازنده بین مدیریت شهری، ارتش جمهوری اسلامی و آستان قدس رضوی بود و شایسته است که از زحمات شهردار سابق مشهد هم تقدیر و تشکر داشته باشم.

فرهمندی خاطرنشان کرد:  ساماندهی اراضی پادگان ارتش اتفاق ارزشمندی بود که در این دوره به ثمر نشست ولی آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفت، افزود: اراضی پادگان ارتش یکی از مستعدترین و بهترین فرصت‌های شهری است که با اهتمام مدیریت شهری در دوره ششم، در اختیار شهر و شهروندان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: شهرداری باید با تعریف بسته‌پروژه‌های مختلف و متنوع، ظرفیت‌های بالقوه این اراضی را به فعلیت برساند تا در کنار ارتقاء سطح کیفیت زیست شهری، سرانه‌های شهری هم افزایش یابد.

استیضاح شهردار مشهد، تا زمان صحت‌سنجی تعهدات، مسکوت شد

فرهمندی در ادامه گفت: یکی از موضوعات مطرح شده اخیر، سوال و استیضاح شهردار بوده است؛ باید توجه داشت که در  شورای اسلامی شهر، دغدغه ویژه‌ای بابت عملکرد شهرداری  وجود دارد و همه پیگیر هستند که به نحوی، برنامه‌ریزی داشته باشیم تا شهرداری وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

وی افزود: در قالب سوال و تذکر این دغدغه‌مندی را پیگیری کردیم که سرانجام به استیضاح منتج شد؛ در جلسات متعدد و به صورت فشرده این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام مقرر شد، مسیرهایی که منجر به دغدغه و مشکل در مدیریت شهری شده، مشخص و برطرف شود.

فرهمندی ادامه داد: شهردار مشهد هم پذیرفت که نکات مدنظر و معضلات و مشکلات اعلامی را در یک بازه زمانی مشخص حل و فصل و برطرف کند و بر این مبنا، شورای شهر نیز نهایت همکاری و کمک را با شهردار و مدیران شهرداری داشته باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه استیضاح شهردار تا زمان صحت‌سنجی تعهدات مسکوت شده، افزود: باید توجه داشت که این تعهدات، تعهدات جمعی هستند و نه فردی؛ امیدواریم با تحول، به سمت تسریع در حل مسائل و مشکلات برویم.

انتهای پیام

نظر شما