شناسهٔ خبر: 67779825 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آسیب ۱۰ نفر در کرمانشاه در پی سگ گزیدگی آسیب ۱۰ نفر در کرمانشاه در پی سگ گزیدگی

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از آسیب ۱۰ نفر در استان در پی سگ گزیدگی و شکایت این افراد از شهرداری و صاحبان سگ‌های خانگی مهاجم خبر داد.

صاحب‌خبر -

سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، با اشاره به مراجعه ۱۰ نفر به علت سگ گزدیدگی در سه ماهه ابتدایی امسال به پزشکی قانونی، گفت: مراجعه این افراد درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته چنین مواردی را نداشتیم.

وی افزود: این افراد که شامل یک زن و ۹ مرد هستند در پی گزش سگ از نواحی مختلف دچار آسیب شده‌اند.

خانی گفت: در میان آنها کودکانی هستند که از ناحیه سر و صورت دچار آسیب جدی شده و برخی بخشی از گوش خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی با بیان اینکه این گزش‌ها هم از سوی سگ‌های خانگی و هم سگ‌های خیابانی بوده، گفت: مردم باید بدانند حیوان غریزی رفتار کرده و اینطور نیست که با نگهداری در خانه و تربیت آن غریزه حیوان از بین رفته و دیگر گاز نگیرد. امکان گزش از سوی حیوانات خانگی هم وجود دارد و افراد حتی المقدور باید از نگهداری این حیوانات در محیط خانه خودداری کنند.

خانی گفت: گزش سگ از جهت بیماری هاری بسیار خطرناک است، بنابراین تمام افراد پس از گزش باید حتما به مراکز درمانی مراجعه کرده و واکسن هاری دریافت کنند.

وی افزود: حتی اگر حیوان خانگی بوده و واکسینه شده باشد باز هم گزش آن خطرناک است، چرا که موجب عفونت در بدن شده و در صورت عدم رسیدگی می‌تواند به قطع عضو و در صورت انتشار عفونت به مرگ فرد هم منجر شود.

خانی با بیان اینکه موارد سگ گزیدگی در استان بیش از این ۱۰ مراجعه کننده است، گفت: اینها افرادی هستند که به قصد شکایت به پزشکی قانونی آمده‌اند، چرا که بر اساس قانون مجازات اسلامی اگر فردی از سوی حیوانی که صاحب دارد آسب ببیند می‌تواند از صاحب حیوان شکایت کند. در خصوص سگ‌های ولگرد هم این افراد می‌توانند از شهرداری شکایت کنند که در زمینه جمع آوری سگ‌های ولگرد مسئول است .

نظر شما