شناسهٔ خبر: 67779787 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حسینی:

رفع ايردات شوراي نگهبان به يک طرح و تبصره اي از قانون بودجه/ عناوين 10 کميته تخصصي در کميسيون اقتصادي تصويب شد

صاحب‌خبر -
رفع ايردات شوراي نگهبان به يک طرح و تبصره اي از قانون بودجه/ عناوين 10 کميته تخصصي در کميسيون اقتصادي تصويب شد
خبرگزاری آریا - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

شمس الدین حسینی ، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون در جلسه عصر امروز خود مواد اعاده شده از شورای نگهبان درباره 2طرح را مورد بررسی قرار داد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون نظام صنفی، بیان کرد: به طور مثال در یکی از مواد این طرح پیش بینی شده بود که چنانچه 1 واحد صنفی بدون مجوز آغاز به کار کرده و در یک نوبت اخطاریه دریافت کرده باشد، اگر تا یک ماه نسبت به اخذ مجوز اقدام نکرد، پلمپ شود. از این رو شورا دو ایراد به این مسئله گرفته بود و یکی از ایرادات به این مبحث صراحت لازم را داشت و تاکید کرده بود که برای برخی از فعالیت‌هایی که پر ریسک و پرخطر هستند این یک ماده می‌تواند مضر و آسیب رسان باشد و با سلامت جامعه و با یکی از اصول نظام صحیح اداری در تعارض است.
نماینده مردم «تنکابن» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین در ایرادا دیگری، موضوع «اقدام به اخذ مجوز» مطرح شده بود که نهایتاً کمیسیون این عبارت را به «اخذ مجوز» اصلاح کرد. همچنین در اصلاحات صورت گرفته تاکید شد که برای فعالیت‌هایی که مجوز آنها ثبت محور است 20 روز و برای آنهایی که تایید محور است، زمانی قائل نشده و بلافاصله پلمپ شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته در رابطه با سایر مسائل این طرح،موضوع ضمانت اجرایی مطرح شده بود که بعضاً این‌ها، ضمانت اجرایی مالی بود و به نوعی ابهام داشت و این مسائل هم به محرومیت‌های مدنی تبدیل شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به موضوع تبصره 13 قانون بودجه و جدول 12 آن تاکید کرد: به دلیل اینکه در قانون اولیه و مصوبه مجلس آمده؛ همه شرکت‌ها باید یک درصد از هزینه‌های خود را صرف امور فرهنگی کنند و در جدول 12 ، 36 همت برای این مسئله منابع در نظر گرفته شده بود و مجلس این مصوبه را اصلاح و شرکت‌های زیان ده را از این مصوبه مستثنا کرده بود، از این رو شورای نگهبان ایرادی به مصوبه فوق گرفته و تاکید داشت در این شرایط تکلیف درآمدها این مصوبه چه خواهد شد؟بنابراین این مصوبه هم در جلسه کمیسیون اصلاح شد. از این رو اعتبار مربوط به مصارف جدول تبصره 13 که همان جدول شماره 12 است در حد وصولی‌ها اختصاص پیدا می کند.
وی در ادامه بیان کرد: همچنین در ادامه این جلسه و با توجه به اینکه کمیسیون اقتصادی باید اقدامات تخصصی خود را انجام دهد، عناوین 10 کمیته تخصصی در این کمیسیون به تصویب رسید که اعضای کمیسیون اقتصادی در این کمیته‌ها ثبت نام خواهند کرد./
پایان پیام

نظر شما