شناسهٔ خبر: 67779208 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مقصودی:

رفع ايردات شوراي نگهبان به طرح «قانون نظام صنفي» و« تبصره 13 بودجه 1403»

صاحب‌خبر -
رفع ايردات شوراي نگهبان به طرح «قانون نظام صنفي» و« تبصره 13 بودجه 1403»
خبرگزاری آریا - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه روز گذشته این کمیسیون را تشریح کرد.

فاطمه مقصودی ، با اشاره به جلسه عصر روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون در جلسه اخیر خود مواد اعاده شده از شورای نگهبان درباره طرح اصلاح قانون نظام صنفی و تبصره 13 قانون بودجه سال 1403 را مورد بررسی قرار داد.
نماینده مردم «بروجرد» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایرادات شورا به طرح اصلاح قانون نظام صنفی بیان کرد: در یکی از مواد این طرح پیش بینی شده بود که چنانچه واحد صنفی بدون مجوز آغاز به کار کرده و در یک نوبت اخطاریه دریافت کرده باشد، اگر تا یک ماه نسبت به اخذ مجوز اقدام نکرد، پلمپ شود. از این رو شورا دو ایراد به این مسئله گرفته بود که ایرادات این موضوع در جلسه کمیسیون برطرف شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به موضوع تبصره 13 قانون بودجه و جدول 12 آن تاکید کرد: در قانون بودجه آمده؛ همه شرکت‌ها باید یک درصد از هزینه‌های خود را صرف امور فرهنگی کنند و در جدول 12 ، 36 همت برای این مسئله منابع در نظر گرفته شده بود و مجلس این مصوبه را اصلاح و شرکت‌های زیان ده را از این مصوبه مستثنا کرده بود، از این رو شورای نگهبان ایرادی به مصوبه فوق گرفته و تاکید داشت در این شرایط تکلیف درآمدها این مصوبه چه خواهد شد؟بنابراین این مصوبه هم در جلسه کمیسیون اصلاح شد.
عناوین 10 کمیته تخصصی در کمیسیون اقتصادی
سخنگوی کیمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: همچنین اعضای کمیسیون پیرو اقدامات تخصصی با عناوین 10 کمیته تخصصی نظیر «پولی،ارزی و بانکداری»، «تامین مالی،بازار سرمایه و صنعت بیمه»،«مالیاتی»، «بازرگانی داخلی»،«اقتصاد انرژی»،« دیپلماسی اقتصادی و روابط اقتصاد بین الملل»، «بودجه و امور عمومی»،«امور مبادلات مرزی و مناطق آزاد تجاری ومناطق ویژه»، «اصلاح ساختار دولت و ساماندهی شرکت های دولتی» و « اقتصاد مقاومتی» در کمیسیون اقتصادی موافقت کردند./
پایان پیام

نظر شما