شناسهٔ خبر: 67779753 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سهم ۱۰۰ درصدی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در تأمین سویا و شکر بین بنادر کشور سهم ۱۰۰ درصدی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در تأمین سویا و شکر بین بنادر کشور

با تخلیه و بارگیری نزدیک به ۱۳ میلیون تن کالا، رشد ۲۰ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام طی ۳ ماهه نخست امسال رقم خورد.

صاحب‌خبر -

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین دروازه ورودی کالای اساسی به کشور طی مدت مذکور بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی را تخلیه کرده که از این میزان، تخلیه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن سویا با ۱۲۰ درصد رشد و تخلیه ۲۴۳ هزار و ۳۰۰ تن شکر با ۷۱۱ درصد رشد، گویای سهم صد درصدی این بندر بزرگ تجاری از واردات این ۲ نوع کالای حیاتی است.

او افزود: در حوزه واردات روغن خوراکی نیز با تخلیه بیش از ۱۳۶ هزار تن در مدت یاد شده، سهم ۴۲ درصدی از تجارت این کالا در کشور به این بندر اختصاص یافت.

آقای گرایلو ضمن بیان موارد مذکور اضافه کرد: در مدت یاد شده نیز بیش از یک میلیون تن ترانزیت انواع کالا از مبدأ منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) انجام شد که نشان از سهم ۳۴ درصدی این بندر در جابجایی کالا در کشور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به بارگیری بیش از ۶ میلیون و ۳۰۳ هزار تن محموله‌های صادراتی از مبدأ این بندر در ۳ ماهه نخست امسال از کسب سهم ۳۰ درصدی این بندر از صادرات کالا‌ها از بنادر خبر داد. 

لازم به یادآوری است که منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پایانه‌های اختصاصی تخلیه و بارگیری انواع کالا به طور میانگین سهم ۳۱ در صدی از کل تجارت کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما