شناسهٔ خبر: 67779715 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد ۸۰ درصدی حجم معاملات سامانه تدارکات الکترونیکی در سال ۱۴۰۲

تهران- ایرنا- مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت گفت: حجم کل معاملات سامانه ستاد در سال ۱۴۰۲ از یک‌هزار همت فراتر رفت و فقط حجم ریالی معاملات در سال ۱۴۰۲ از مجموع حجم ریالی ۱۰ سال گذشته نیز پیشی گرفت و به نسبت سال قبل آن (۱۴۰۱) رشد ۸۰ درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «آرش عسکری» افزود: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، سامانه شفافیت معاملات دولت و بخش عمومی دوازدهمین سال کاری خود را نیز پشت سرگذاشت.

وی ادامه‌داد: گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۱۴۰۲ اتفاق‌های خوبی در سامانه رقم خورده است؛ علاوه بر معاملات دستگاه‌های اجرایی و بخش عمومی، مزایده‌های اجرای احکام قوه قضائیه و حراج‌های خرده فروشی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نیز در این سامانه به‌صورت کاملاً الکترونیکی انجام شد و حجم کل معاملات دولت در سال ۱۴۰۲ از یک‌هزار همت فراتر رفت.

مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با اشاره به جزئیات معاملات انجام شده در این سامانه در سال ۱۴۰۲، تصریح‌کرد: ۲۱۴ هزار معامله از نوع خرید کوچک، بیش از ۱۳۸ هزار معامله از نوع خرید متوسط، ۴۴ هزار مزایده و نزدیک به ۴۲ هزار مناقصه به ارزش بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ همت در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

رشد ۸۰ درصدی حجم معاملات سامانه تدارکات الکترونیکی در سال ۱۴۰۲

وی در ادامه گفت: از ابتدای راه‌اندازی تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۴ هزار دستگاه، نهاد دولتی و عمومی و حدود ۵۶۹ هزار فعال بخش خصوصی شامل تامین‌کننده، مناقصه‌گر و مزایده‌گر در سامانه ثبت نام کرده‌‏اند و نزدیک‌به ۲ میلیون فقره انواع معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۶۴ همت در سامانه ثبت شده است.

عسکری با اشاره به عملکرد استان‌ها، اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده از عملکرد استانی دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۲، برخی استان‌ها رشد خوبی را در مقایسه با سال‌های گذشته به‌دست آوردند و سهم بیشتری از کل معاملات انجام شده در بستر سامانه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان و خراسان رضوی در ثبت نام دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۲ پیشتاز بوده‌اند.

رشد ۸۰ درصدی حجم معاملات سامانه تدارکات الکترونیکی در سال ۱۴۰۲

مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی با اشاره به ثبت نام بخش خصوصی در استان‌ها، گفت: استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی و فارس در این مورد پیشتاز بوده‌اند.

رشد ۸۰ درصدی حجم معاملات سامانه تدارکات الکترونیکی در سال ۱۴۰۲

وی با اشاره به نسبت تعداد معاملات هر استان به کل معاملات، گفت: استان‌های تهران، خوزستان، فارس، خراسان رضوی و بوشهر نیز در این شاخص پیشتاز هستند.

رشد ۸۰ درصدی حجم معاملات سامانه تدارکات الکترونیکی در سال ۱۴۰۲

آرش عسکری با اشاره به نسبت حجم ریالی معاملات هر استان به کل معاملات، گفت: در این شاخص نیز شاهد پیشتازی استان‌های تهران، خوزستان، بوشهر، خراسان رضوی و اصفهان هستیم.

نظر شما