شناسهٔ خبر: 67779660 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر تعاون روستایی مازندران:

۳۲ هزار تن محصول از کشاورزان مازندرانی خریداری شد

مدیر تعاون روستایی مازندران گفت: تاکنون بیش از ۳۲ هزار تن محصول توسط سازمان تعاون روستایی از کشاورزان استان خرید تضمینی مباشرتی و توافقی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احمد علی ایمانی صبح امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی، از سوی سازمان تعاون روستایی استان بیش از ۳۲ هزار تن از محصولات استراتژیک در این استان خریداری شد، اظهار کرد: این محصولات شامل کلزا، برنج، جو و گندم بود که به صورت خرید تضمینی مباشرتی و توافقی از کشاورزان استان خریداری کرد.

وی افزود: تاکنون ۲۸۳۰ تن کلزا، ۷۶۵۰ تن گندم و ۱۷۵ تن برنج به صورت خرید توافقی و ۲۱ هزار و ۳۴۵ تن گندم به صورت تضمینی مباشرتی از کشاورزان مازندران خریداری شده که نشان از پیشرفت قابل توجه در فرایند خرید محصولات کشاورزی است.

مدیر شرکت تعاونی روستایی مازندران تصریح کرد: خرید ۵۰۳ کیلوگرم پیله کرم ابریشم به‌صورت توافقی و ۲۴۴ تن چای به‌صورت تضمینی مباشرتی از دیگر محصولات خریداری شده این مدیریت در این استان بود.

ایمانی با بیان اینکه خرید توافقی محصول توسط سازمان تعاون روستایی از مزایای فعالیت در نوغانداری است، گفت: در حال حاضر مازندران تأمین‌کننده بخشی از تخم نوغان و پیله‌های ابریشم کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چین سوم برداشت برگ سبز چای نیز انجام می‌شود و خرید تضمینی مباشرتی می‌تواند کمک بسیاری به کشاورزان باشد، خاطرنشان کرد: این سازمان آمادگی دارد تا پایان فصل برداشت به ادامه عملیات خرید محصولات کشاورزی با ارائه حمایت‌های لازم به کشاورزان بپردازد.

نظر شما