شناسهٔ خبر: 67778914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی به ۵.۷ درصد رسید/کمتر از نصف ابتدای فعالیت دولت سیزدهم

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: در طول ۱۱ فصل خدمت دولت سیزدهم شاهد کاهش نرخ بیکاری این استان بودیم و در آخرین پایش، این نرخ به ۵.۷ درصد رسید که کمتر از نصف ابتدای فعالیت دولت سیزدهم است.

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با کشف استعداد و مزیت های آذربایجان غربی در دولت سیزدهم، روند کاهشی نرخ بیکاری و ارتقای شاخص اشتغال در استان آغاز شد و در دوره های مختلف ادامه یافت.

وی اضافه کرد: این روند کاهشی تا جایی بود که در بهار سال جاری این نرخ با ۵.۷ درصد به کمترین میزان در سال های اخیر رسید و یک رکورد در این خصوص ثبت شد.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم و پاییز ۱۴۰۰ نرخ بیکاری آذربایجان غربی ۱۲.۴ درصد بود که امروز با رسیدن به نرخ ۵.۷ درصد، شاهد رسیدن این نرخ به کمتر از نصف ابتدای فعالیت دولت هستیم.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر پویایی تیم اقتصادی در آذربایجان غربی اظهار کرد: متوسط نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ نیز به حدود ۶.۷ درصد رسید که بازهم شاهد کاهش قابل توجه نسبت به ۱۲.۴ درصد ابتدای دولت هستیم.

وی گفت: با وجود همه ظرفیت ها و پتانسیل ها در استان، متاسفانه در سال های گذشته جزو استان های پایین جدول در نرخ بیکاری و نرخ اشتغال بودیم که امروز رتبه این استان در جدول شاخص های کشوری ترمیم یافته است.

معتمدیان افزود: با مجموعه اقدامات و سیاست ها از سمت دولت سیزدهم و برنامه ریزی‌هایی که بومی سازی شد و همچنین همراهی بسیار خوب بخش خصوصی، توانستیم گام های بلندی برای آذربایجان غربی در راستای توسعه اشتغال پایدار برداریم.

وی با اشاره به اقدامات دولت در آذربایجان غربی گفت: توانمندسازی حوزه های اقتصادی، احیای واحدهای راکد تولیدی، سرمایه گذاری های جدید، فعال سازی بخش خصوص و سرمایه گذاری های بخش حاکمیتی و خصولتی توانست بهترین اتفاقات را برای مردم این استان به ثمر رساند.

استاندار آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد که این روند کاهشی ادامه دار بوده و شاهد تثبیت وضعیت اشتغال در این استان باشیم.

نظر شما