شناسهٔ خبر: 67778779 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدارک هویتی عوامل پاکستانی حمله فرانکفورت مسدود می‌شوند

وزارت اطلاع‌رسانی پاکستان اعلام کرد شناسنامه و گذرنامه مهاجمین پاکستانی به کنسولگری این کشور در فرانکفورت آلمان مسدود خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عطا تارر» وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان اعلام کرد شناسنامه و گذرنامه‌های شهروندان پاکستانی دخیل در حمله به کنسولگری این کشور در فرانکفورت آلمان مسدود خواهد شد.

وی همچنین مدعی شد ممکن است حزب «تحریک انصاف» به ریاست «عمران خان» در تحریک مردم برای حمله به کنسولگری پاکستان نقش داشته باشد.

حزب تحریک انصاف هنوز به این اتهام وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان پاسخی نداده است.

پیش‌تر وزارت خارجه دولت اسلام‌آباد در واکنش به این رویداد عاملان آن را «گروهی افراطی» دانست و از مقامات آلمانی به دلیل ناکامی در حفاظت از نمایندگی سیاسی پاکستان محکوم کرده بود.

در پی انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی که نشان می‌داد شماری از افغان‌های معترض به محوطه کنسولگری پاکستان وارد شده‌اند، مقامات پاکستانی معاون سفارت طالبان را احضار کرده بودند.

شماری از معترضان شنبه، 30 خرداد وارد محوطه کنسولگری پاکستان در فرانکفورت شدند و ضمن پرتاب سنگ به سوی این کنسولگری، پرچم پاکستان را پایین کشیدند.

این اتفاق در جریان اعتراضات هواداران جنبش «تحفظ پشتون‌ها» و در واکنش به کشته‌شدن «گیله‌من وزیر» عضو ارشد این جنبش به وقوع پیوست.

انتهای پیام/.

نظر شما