شناسهٔ خبر: 67765558 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اسلام‌آباد خواستار بازداشت مهاجمین به کنسولگری فرانکفورت شد

وزارت خارجه پاکستان ضمن محکومیت حمله به کنسولگری این کشور در فرانکفورت آلمان، خواستار بازداشت و پیگرد قانونی مهاجمین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای حمله روز گذشته «گروهی افراطی» به کنسولگری خود در فرانکفورت آلمان و ناکامی مقامات آلمانی در حفاظت از حرمت و امنیت این نمایندگی سیاسی را محکوم کرد.

بیانیه تصریح کرد: بر اساس کنوانسیون 1963 وین در مورد روابط کنسولی، حفاظت از حرمت اماکن کنسولی و تضمین امنیت دیپلمات‌ها مسئولیت دولت میزبان است. در حادثه دیروز، امنیت کنسولگری پاکستان در فرانکفورت نقض شد و جان کارکنان کنسولگری به خطر افتاد.

بیانیه در ادامه با ابراز اعتراض شدید به دولت آلمان افزود: ما از دولت آلمان می‌خواهیم اقدامات فوری برای انجام مسئولیت‌های خود تحت کنوانسیون وین و تضمین امنیت نمایندگی‌های دیپلماتیک و کارکنان پاکستان در آلمان اتخاذ کند.

وزارت خارجه پاکستان در ادامه تأکید کرد: ما همچنین از مقامات آلمان می‌خواهیم اقدامات فوری برای دستگیری و پیگرد افراد دخیل در حادثه دیروز انجام دهند و مسئولین نقص‌های امنیتی را مورد بازخواست قرار دهند.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، دیروز شماری از افراد به کنسولگری این کشور در شهر فرانکفورت آلمان حمله کردند، به طرف ساختمان این کنسولگری سنگ پرتاب کردند و پرچم پاکستان را پایین کشیدند.

یک رسانه هندی موسوم به «سی‌ان‌ان‌نیوز 18» با انتشار ویدئوی حمله گزارش داد این افراد در اعتراض به کشته‌شدن «گیله‌من وزیر»، عضو جنبش تحفظ پشتون‌های پاکستان به کنسولگری این کشور در فرانکفورت حمله کرده‌اند.

گیله‌من وزیر چندی پیش در شهر اسلام‌آباد پاکستان بر اثر ضربات چاقو از سوی افراد ناشناس زخمی شد و سپس درگذشت.

مرگ او واکنش‌های زیادی را در پی داشت و چهره‌های سیاسی پشتون‌تبار افغانستان به‌صورت گسترده به مرگ او واکنش نشان دادند.

انتهای پیام/.

نظر شما