شناسهٔ خبر: 67778747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم شیراز و زرقان‌:

پیشرفت کشور در حوزه فناوری با استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی محقق خواهد شد

مرضیه جوانمردی فر

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، استفاده از این ظرفیت‌ها موجب پیشرفت کشور در حوزه فناوری و تکنولوژی دانست.

صاحب‌خبر -

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در ارزیابی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی و پیشنهادات خود در استفاده از ظرفیت این نهاد انقلابی به خصوص با توجه به اینکه شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم است، گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به اینکه یک نهاد غیردولتی است و این دولتی نبودن برای این سازمان محدودیت ایجاد نمی‌کند و می‌تواند مستقل‌تر از بخش‌های دولتی وارد حوزه‌ها و بخش‌ها مختلف شود.

وی افزود: با توجه به اینکه با ورود جهاددانشگاهی در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، مردمی در مناطق مختلف می‌تواند مشکلات را حل کند لذا باید تلاش کند در حوزه‌های فناوری ورود جدی‌تر و موثرتری داشته باشد و گره‌گشایی کند تا ضمن انتقال دانش فنی و تکنولوژی بتواند گره‌ای از مشکلات کشور باز کند.

قادری با تأکید بر ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور، با کمک جهاد دانشگاهی می‌توانیم فاصله فناوری و تکنولوژی خود را با کشورهای پیشرفته کم کنیم تا بتوانیم علاوه بر بیشتر کردن تاب آوری اقتصادی، در مقابل فشارهای خارجی مقاومت کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تعاملات منطقه‌ای در خصوص دانش فنی و تکنولوژی اگر حرفی برای گفتن داشته باشیم، شرکای ما مثل چین، روسیه و هند ایران را جدی خواهند گرفت. بنابراین نهادهای دانشگاهی باید به موضوع ورود کند و کمک کنند تا این فاصله شکافته شود.

قادری اظهار کرد: در بحث پژوهش‌های رویان جهاد دانشگاهی خوب و موثر وارد شده است و در برخی حوزه‌ها که خلأ وجود دارد مانند حوزه معدنی، صنایع غذایی، دارو و واکسن و تجهیزات پزشکی باید جهاد دانشگاهی ورود جدی‌تر داشته باشد تا در حل شدن این مشکلات کمک کند و موانع برطرف شود.

وی تأکید کرد: جهاد دانشگاهی باید در حوزه‌های فنی و تخصصی ورود کند تا نیروهای تخصصی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، با جذب در قسمت‌هایی که نیروی تخصصی لازم است و همچنین در شرکت‌های دانش بنیان بتواند مؤثر واقع شوند و با ورود خود بتوانند مشکلات را حل کنند.

انتهای پیام

نظر شما