شناسهٔ خبر: 67778554 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ساعت تقلبی راز قاتل را فاش کرد

مرد جوان بعد از قتل اینفلوئنسر معروف چینی در تایلند، هنگام کلاهبرداری با یک ساعت تقلبی به دام پلیس افتاد.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از رسانه‌های تایلند، روز ۱۲ژوئیه (۲۲تیر)، پلیس چین در جریان ناپدید شدن یان رومین ۳۸ساله، اینفلوئنسر معروف شبکه‌های اجتماعی چین قرار گرفت. دوست او به پلیس گفت که چند روز قبل یان در تماس تلفنی به او گفته که قرار است سفری کوتاه به تایلند داشته باشد اما حالا ۲ هفته گذشته و از او خبری نیست.

ساعت تقلبی راز قاتل را فاش کرد

با توجه به شهرت زن چینی در فضای مجازی و حساسیت این پرونده، بررسی‌های پلیس برای یافتن ردی از او آغاز و مشخص شد که این زن پیش از ناپدید شدنش با مردی به نام « چینگیان» ۳۴ساله در بانکوک دیده شده که سوار بر یک خودروی هوندای سفید رنگ اجاره‌ای شده‌اند.

بررسی جی پی اس خودرو نشان داد که این خودرو در یک مزرعه پرورش ماهی متروکه در منطقه موانگ در حدود ۵۰کیلومتری شرق بانکوک، توقف کرده است. همچنین ردیابی تلفن همراه یان نشان داد که او آخرین بار در این منطقه حضور داشته است.

کارآگاهان پلیس در جریان جست‌وجوهای خود یک چمدان سوخته کشف کردند. آنها کمی بعد یک جسد متلاشی شده پیدا کردند که قابل شناسایی نبود؛ بنابراین بقایای جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و پس از آزمایش دی‌ان‌ای معلوم شد که جسد متعلق به یان، اینفلوئنسر معروف چین است. در این شرایط تنها مظنونی که در این پرونده حضور داشت، چینگیان ۳۴ساله بود که آخرین بار به همراه مقتول سوار بر خودروی کرایه‌ای شده بود. ردیابی‌ها برای دستگیری این مرد آغاز و حکم بازداشت بین‌المللی او صادر شد.

با این حال هیچ ردی از این مرد وجود نداشت و تحقیقات برای دستگیری او با بن بست مواجه شده بود تا اینکه چند روز قبل اتفاق عجیبی رخ داد که باعث دستگیری این مرد شد. ماجرا از این قرار بود که چند روز پیش، چینگیان به یک مغازه در ماکائو در هنگ‌کنگ رفته بود تا با گرو گذاشتن یک ساعت لوکس قیمتی، کمی پول دریافت کند. صاحب مغازه اما هنگام بررسی ساعت متوجه شد که تقلبی است و مخفیانه پلیس را در جریان قرار داد.

مأموران راهی مغازه مورد نظر شدند و چینگیان را دستگیر کردند. اما پس از انتقال او به اداره پلیس معلوم شد که وی به اتهام قتل تحت تعقیب اینترپل است. به این ترتیب قاتل اینفلوئنسر معروف چین دستگیر شد و پس از تحویل به مقامات این کشور، قرار است به‌زودی در دادگاه حاضر شود.

نظر شما